עבודה זו תעסוק בסיפור העממי.
נבחן את הסיפור האח העני ושלוש החיות, סיפור על אדם עני שאחיו אינו מוכן לעזור לו ובסופו של דבר לאחר התגלגלות אירועים מסוימת מוצא עצמו עשיר. נראה כי קיימים בו חוקים רבים מתוך חוקי הסיפור העממי כגון חוק השילוש, על פיו בסיפורים עממיים ישנם חזרות על מספרים מסוימים, במיוחד המספר 3, ונראה כיצד חוזר המספר. חוק נוסף שנסקור הוא חוק הקיטוב על פיו בסיפור העממי קיימות 2 דמויות המנוגדות זו לזו. נבין כיצד בא לידי ביטוי מבנה הסיפור העממי, האקספוזיציה, ההסתבכות והסיום.
נעבור על סיפור הנזל וגרטל, 2 ילדים אשר מצאו עצמם אבודים ביער כתוצאה מכך שהוריהם נטשו אותם עקב מצב כלכלי קשה ולאחר שהסתבכו עם מכשפה חזרו לביתם. ננתח את הסיפור מנקודת מבט פסיכולוגית, נראה מה משמעות אובייקטים מסוימים, פעולות ודמויות בסיפור ונבין מדוע נוצר ונשמר סיפור כה אכזרי.
לסיום, נלמד על רב מערכת בספרות, המורכבת מלפחות 2 מערכות הכוללות סיפורת עיקרית וסיפורת משנית ועל סיפורו של ש"י עגנון "מעשה ברבי גדיאל התינוק", ילד קטן שקטן מאוד גם במידותיו. ילד לומד תורה שבסופו של סיפור הציל את עם ישראל ואת משפחתו בעיקר ממוות. נראה מה היו מקורות הסיפור ומהם המוטיבים העממיים ששולבו בו.
מבוא
שאלה מספר 1
שאלה מספר 2
שאלה מספר 3
סיכום
ביבליוגרפיה