חקר אקדמי אודות הטעיית צד ג' בסוגיית סימני מסחר

מזהה: 4781
מאמר חם

פתח דבר: 'סימני מסחר' הינם הסימנים המאפשרים לנו להבדיל בין דבר, כמוצר או שירות, אחד למשנהו. במבט-על לחוק אנו רואים כי הנושא מצוי תחת מטריית ה'קניין רוחני'. 'הטעייה', הכוללת בחובה את ה'טעות' של צד ג', קשר צד ב' שהינו המפר ליצירת הטעות, ובעלות צד א' שהינו בעל הסימן, אמנם מכילה חקיקה פלילית, אך המיקוד הינו ב'מישור האפור', והדבר משמש בעיקרו להוכחת קשר נזקי. לאורך החקר פניתי לדין האמריקאי, דין ישראלי, השפעות הדין הגלובלי ותחולתו, וסיכום קצר.

ראשי פרקים: (א) סיקור הדין האמריקאי אודות הטעיית צד ג' בסוגיית סימני מסחר, (ב) סיקור הדין הישראלי אודות הטעיית צד ג' בסוגיית סימני מסחר, (ג) סיכום קווי מנחה ודרך/פתרון הסוגייה

 

סיקור הדין האמריקאי אודות הטעיית צד ג'

היסטורית, סימני מסחר בארצות הברית היו חוקים מדינתיים. שינוי משמעותי קרה בשנת 1881, עת חוקק חוק סימני המסחר מכוח 'פסקת המסחר' בחוקה האמריקאית[1]. החוק אושר בקונגרס בשנת 1905. יש נטייה לדין פדרלי, בשונה מדין מדינתי, ושינוי למצב כיום, הממחיש זאת, התרחש בשנת 1946, עת חוקק הקונגרס האמריקאי את ה "Lanham Act"[2]. זהו חוק פדרלי, קרי חל על כל ארה"ב.החוק מורכב מ – 4 חלקים: עיקרי, נוסף, כללי, ופרוטוקול מדריד. בנוסף, הוא יוצר גוף פדרלי ומעניק לו את הסמכות, ה [3]USPTO, סוכנות פדרלית למתן ורישום סימני מסחר.

190.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
דיני קניין | משפטים
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
3081
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.