מטלה א':
ספרות המרחיבה את עולמו של הילד בהיבט המקצועי, הקוגניטיבי, החברתי והרגשי.
ספרות בעלת עלילה קלה, ללא הסתבכות ומורכבות יתר.
ספרות בעלת הנאה ומסר אף למבוגרים, אם כי נראית התנגדות וספקות לגבי קריטריון זה.
ספרות הממוקדת בצרכי הילד וכושר תפיסתו.
ספרות המבטאת יחס רציני ומוקפד לנושא היצירה והקורא, על אף גילו הצעיר.
ספרות הכוללת כתיבה אמנותית ומסוגננת.
ספרות הנכתבת תוך זיכרון והכרות עם הילדות ועולמה.
ספרות המתמקדת בעלילה ומדגישה אותה על פני תיאורי המחשבות והרגשות.
ספרות בעלת סיום עלילה באופן חיובי ואופטימי, כהתאמה לאופיו האופטימי של הילד ונטיות נפשו.
ספרות המשובצת בהומור, שמחה וצחוק, לאור חשיבות סיפוק חוש ההומור הראשוני המצוי בילד.
ספרות ויצירות המספקות את דמיונו העשיר של הילד וכוללת מוטיבים דמיוניים, אגדות ומעשיות, לצורך הרחבת עולמו.
ספרות הכוללת כתיבה שאינה סנטימנטלית ולא כוללת סתגלנות מוגזמת לשפתו וסגנונו של הילד.
ספרות הכוללת כתיבה שאינה מדגישה את הצד הדידקטי והחינוכי באופן מופרז, כדי לא ליצור התנגדות למסר.
ספרות המעשירה את שפתו ולשונו של הילד באמצעות מילים חדשות הנכתבות כשירה. זאת, לאור קליטת המילים בדרך זו באופן ספונטני ואקראי, וכן היותו של הקצב מקל על הקריאה והזכירה.
ספרות הכוללת נושאים המותאמים לילד ומתחשבים בצרכיו, תרבותו, גילו ומינו.
ספרות הכוללת מגוון ז'אנרים, נושאים ועלילות, ובייחוד עלילות העוסקות בבעלי חיים, בפלאי טבע, באתרים מרתקים, ביצורים אטרקטיביים גדולי ממדים ובהישגי הטכניקה.
כפי הנראה מקריאת היצירה "השפה המיוחדת של אורי", יצירה זו מהווה יצירה ספרותית טובה, בהתאם לקריטריונים שמציבה לאה גולדברג לבחינת טיבה ואיכותה של ספרות הילדים.