כלי המדיניות אשר מופיע בכתבה הוא הוצאה של פעילות מסוימת אל מחוץ לחוק. פעילות זו היא פרסום של מוצרי טבק באמצעי התקשורת באופן אשר יכול להשפיע על הציבור הרחב ובני נוער בפרט. הרעיון אשר עומד מאחורי כלי מדיניות זה הוא כי לעיתים שוק סחר החליפין לא מגלם שיקולים של מוסר או ערכים מסוימים. גורמים שונים עשויים להציע מוצרים או שירותים אשר יכולים לפגוע בערכים שונים של החברה או בלקוחות עצמם. החברה עצמה לא מזהירה מפני אותה הפגיעה משום שהיא מעוניינת להגדיל את הרווחים שלה בתור ערך עליון.
במקרה אשר תואר בכתבה מבקשים חברי הכנסת להוציא את פעילות הפרסום של מוצרי הטבק, אשר ברור כי הם מסכנים את הבריאות ומביאים לתחלואה רבה, אל מחוץ לחוק ולא להתיר את החשיפה של הציבור לתכנים פרסומיים אלו אשר יכולים להגדיל את השימוש במוצרי טבק. דגש מיוחד מושם על הפרסום במדיות החברתיות שגם נמצאות בצמיחה גדולה ומתמדת וגם בעיקר נפוצות בקרב בני נוער יותר מאשר מבוגרים. הצעת חוק זו היא דרך הביטוי של כלי המדיניות של הוצאת פעילות מחוץ לחוק והיא נועדה להגן על הציבור מפני השפעה לרעה של חברות הטבק אשר לא מתחשבות בסכנות של המוצרים שלהם אלא בהגדלת הרווחים. חביר הכנסת מבקשים להשתמש בכלי המדינות הנ"ל כדי לשנות את המצב ולהגביל את חברות הטבק.
2. כשל שוק
כשל השוק אשר מביא לשימוש בכלי המדיניות הזה הוא חוסר הפיקוח של המדינה על הפרסום בשוק הטבק. המודעות הגוברת להשפעות השליליות של הטבק הביאה להגבלה של הפרסום של מוצרי הטבק במדיות המסורתיות כמו רדיו, טלוויזיה ועיתונות מודפסת. כאשר מתפרסות במדיות הללו מודעות פרסומיות אז משולב בהם אזהרה מפני מוצרי הטבק בפרסומת עצמה. לעומת זאת ברשת האינטרנט ובמדיות החברתיות החקיקה לא הייתה קיימת כמו במדינות המסורתיות.