ניתוח המושגים מהימנות ותוקף

מזהה: 1533

שאלה 1:

 

באופן כללי, המושג תוקף, מתאר את המידה שבה אנו מודדים את מה שביקשנו למדוד, בודק האם הבדיקה בדקה את התכונה שרצינו למדוד ולא משהו אחר. המושג מהימנות בא לבדוק את עקביות הכלי ע"י חישוב המתאם בין שתי מדידות שונות שמתבצעות באותו כלי וזאת על מנת לבדוק עד כמה הכלי בודק מצב או סיטואציה אמיתית ולא טעות מקרית של מדידה. המושג מהימנות היא אינדיקציה למידה שבה המדידה כוללת טעויות במונחים של יציבות ועקביות. המהימנות מתייחסת ליחס בין השונות האמיתית לשונות הנצפית. במקרים מסוימים, כגון תצפית זה בלתי אפשרי לבחון מהימנות מחקר איכותני.

איכות המחקרים, הן הכמותי והאיכותני נבחנת באמצעות היכולת לייצר הכללה של הממצאים על כלל האוכלוסיה. לכן באמצעות אומדני תוקף ומהימנות גבוהים בשני סוגי המחקרים תייצר לנו הכללה כזו ומשמעותה תהיה כי המחקרים שבוצעו אכן מחקרים ״טובים״, מהימנים ותקפים.

מטרת התוקף במחקר כמותי - לבחון האם המחקר אכן בודק את אשר נדרש לבדוק, או שמא בודק דברים אחרים. או לחלופין עד כמה ממצאי המחקר אמיתיים.

מטרת התוקף במחקר איכותני – לבחון או לאמוד את האם מחקר בודק את אשר נדרש. המונח תוקף במחקר איכותני הוגדר מחדש ואיכותו של מחקר איכותני נמדדת במונחים של איכות, אמינות והקפדה. באמצעות בחינתם של המונחים הנ״ל תושג מטרתו של התוקף ליצור הבחנה בין מחקר ״טוב״ למחקר ״רע״. תוקף במחקר איכותני ״נשען״ על היכולת והמאמץ של החוקר, כיוון שהחוקר הוא בעצם כלי המחקר.

מטרת המהימנות במחקר כמותי – מטרת המהימנות במחקר כמותי הינה להעריך את האיכות של המחקר הכמותי ולהסביר את ממצאיו. בנוסף, לבחון את החזרתיות והעקביות הפנימית של כלי המחקר.

מטרת המהימנות במחקר איכותני – מטרת המהימנות במחקר איכותני הינה לייצר הבנה של המחקר. חוקרים רבים סוברים כי מהימנות במחקרים איכותניים הינו מונח מטעה וכי אם דנים במחקר איכותני במונח מהימנות, הרי שמדובר במחקר לא טוב. לעומתם חוקרים אחרים מציינים כי רצוי לבדוק מהימנות גם במחקרים איכותניים, אולם באופן שונה. המהימנות במחקר איכותני בוחנת את אמינות ועקביות המחקר בתהליכו ובממצאים.

0.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
560
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.