שאלה מס. 1 הצגת מטרות החינוך הלשוני, בחוברת
התלמיד ידע לפתח יכולת ביטוי והתנסחות שתאפשר לו התמצאות בעולם הסובב והשגת מטרותיו ורצונותיו.
התלמיד יוכל להבין את הטקסט הכתוב על מגוון משמעויותיו וכוונותיו, יוכל לדון עם הסובבים במשמעויות התוב ולהפיק תועלת וסיפוק עניין אישי מתוך הכתוב
גיבוש תוכנית שתשלים תהליך רכישת הקריאה, בקרב שכבות ג-ד. ולאלה שרכשו את יסודות הקריאה – לחזק ולקדם את שטף הקריאה
תרגול הפקת משמעות רלוונטית, מתוך טקסטים בעלי סגנון, מבנה ומשמעויות שונים. פיתוח יכולת קריאה ביקורתית ופרשנות ויישום המסרים, מתוך הכתוב.
פיתוח הוראה לקריאת טקסטים ספרותיים, בעלי צורות מבניות ומטבעות לשון יחודיים
עידוד קריאה מתוך עניין אישי ככלי לפיתוח אוצר מילים וידע תרבותי אישי עשיר, וכדרך לשיפור הישגים לימודיים.
גיבוש סביבה לימודית עם חשיפה מירבית לחומר הכתוב, במטרה לפתח אוצר מילים.
פיתוח נושאי לימוד המגבשים את יכולת התלמיד להעלות בכתב טקס בעל משמעות ומבנים תחביריים נכונים, באופן עצמאי