"כשהאסימונים נגמרים" - פילוסופיה ביחס לחינוך

מזהה: 2620
מאמר חם

הפילוסופיה של הדובר (ריק לבוי) ביחס לחינוך בכלל וחינוך מיוחד בפרט נראית קלה לעיכול וידידותית מאד למשתמש. אדרבה, במהלך ההרצאה נוצר אצלי הרושם שהתובנות שהוא מגיש לנו פותרות קשיים רבים שמלכתחילה לא חייבים היו להיווצר, כלומר קשיים חינוכיים והתנהגותיים שאני, כמחנך, מעמיס על עצמי שלא לצורך. למשל השימוש המופרז שלי בחיזוק שלילי.

כמורה, אני מנסה לחשוב מחדש על מאורעות עבר בכיתתי. למשל, יתכן שבמקרים מסוימים שבהם התעמתתי עם תלמיד יכולתי להשיג תוצאות טובות יותר אילו הייתי משתמש בטכניקה שמציע הדובר – חזרה שוב ושוב על הנחיה כאשר התלמיד מנסה להתווכח איתי ("אמרתי שעכשיו עליך לעבוד בכיתה", "אמרתי שעכשיו עליך לעבוד בכיתה", "אמרתי ש..."). אני זוכר מקרה מלפני שבוע שבו עשיתי טעות כאשר התחלתי "להתמקח" עם תלמידה על עניין מסוים (שלא מצא חן בעיניה). השיח בינינו הסתעף והתפתח ורק הגביר את המתח ביני לבינה וביני לבין שאר הכיתה. במקום זאת הייתי צריך לנהוג לפי טכניקת החזרה. 

נראה לי ששתי המגיבות להרצאה מסכימות איתי, פחות או יותר, על הרעיון המרכזי שלה: יש לצייד את הילד במקסימום "אסימונים", דהיינו שגישת היסוד אל הילד צריכה להיות חיובית, נעימה, מכילה, אופטימית וכו'.

0.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | פילוסופיה
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
277
היקף עמודים:
1
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.