מעברים משלב אחד בחיים לשלב אחר עשויים להיות קשים למבוגרים ולילדים כאחד (בינשטוק, 2004). אחד המעברים המשמעותיים ביותר בחיי הילדים קשור למעברים במערכת החינוך ממסגרת הגן למסגרת בית הספר (Dockett, Petriwskyj, & Perry, 2014). מעבר לבית הספר כולל מוכנות והסתגלות של ילדים לסביבת למידה חדשה, הסתגלות של משפחות לסביבה חינוכית חדשה וקביעת נהלים והוראות של בתי ספר על מנת לקלוט תלמידים חדשים (Dockett, et al., 2014). המעברים עשויים להיות קשים במיוחד לילדים עם אוטיזם. הפרעת הספקטרום האוטיסטי, אשר מכונה גם הפרעה התפתחותית נרחבת מייצגת אוסף של לקויות התפתחותיות כאשר ההנחה היא כי בבסיס של לקויות אלו יש לקות נוירולוגית אשר משפיעה על תחומים חברתיים, תקשורתיים והתנהגותיים של הילד (עידן מכון טיפול התפתחותי, א.ת). על מנת לבחון את קשיי ההסתגלות של ילדים עם אוטיזם לכיתה א', בוצע מחקר בגישה האיכותנית. במחקר זה, נעשה שימוש בתצפית ובראיון חצי מובנה עם הצוות החינוכי בכיתה א'. הממצאים של המחקר מעלים כי בכניסה לכיתה א', הילדים אכן מגלים קשיי הסתגלות, אשר באים לידי ביטוי בעיקר בבעיות התנהגות. יחד עם זאת, ילדים רבים מראים שיפור ניכר לאורך השנה.
העבודה כוללת:
תקציר
סקירת ספרות
פרק שיטה
תוצאות
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה