זהות מקצועית של מורים

מזהה: 3667
מאמר חם

זהות מקצועית

סוגיית זהות מקצועית של מורים זכתה להתייחסות מועטה בלבד בשדה המחקרי עד לתחילת שנות האלפיים, ולא זכתה להגדרה מעמיקה ומקיפה דיה. זאת, בעיקר בשל הקושי המחקרי להגדיר את המושג באופן מלא. מחקרים רבים שעסקו בנושא כלל לא ניסו להציע הגדרה למושג, בעוד מחקרים אחרים התמקדו בעיקר בתפיסת המורה את תפקידו (פישרמן ווייס, 2011; קוזמינסקי, 2008).

קוזמינסקי (2008) רואה את הזהות המקצועית של אדם כחלק מזהותו האישית. לתפיסתה, הזהות המקצועית באה לענות עבור המחזיר בה על השאלות: "מי אני, או מה אני, כאיש מקצוע?"[1] קוזמינסקי מחלקת את מושג הזהות המקצועית של המוראה לשני חלקים:

תפיסת המורה את עצמו כאיש מקצוע, ואת חשיבות המקצוע בהתבסס על הניסיון המקצועי אותו צבר.
הדרך בה המורה נתפס על ידי סביבת ההוראה שלו (מורים, תלמידים והורים) ועל ידי כלל הציבור.

קוזמינסקי (2008) טוענת כי זהותו המקצועית, כמו גם תחושת המסוגלות העצמית של המורה, מושפעות מקשרי הגומלין שמתקיימים בין הנרטיב האישי של המורה כלפי מקצוע ההוראה לבין כוחות סביבתיים חיצוניים (פוליטיים, היסטוריים וחברתיים). השינויים בתפיסתו של המורה את זהותו המקצועית ואת מסוגלותו העצמית, משפיעים על  ביצועיו כאיש מקצוע בתוך הסביבה החינוכית בה הוא פועל.

על מנת שמורה יצליח להתפתח ולצמוח מקצועית, כחלק מהתמודדותו עם הסביבה החינוכית בה הוא פועל, צריך להתקיים איזון בין מידת האתגר שהוא חווה לבין מידת התמיכה לה הוא זוכה. חוסר איזון ימנע את התפתחותו של המורה.

 

125.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
2035
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.