חינוך סביבתי דרך סרטים עלילתיים: השפעת הסרט "אדם מרפא" על היחס כלפי שימור יערות

מזהה: 2528
מאמר חם

סרט עלילתי הוא בעל פוטנציאל להשפיע על מגוון רחב של אנשים ביחס לנושאים הקשורים לאיכות הסביבה. הכותב ביצע ניסוי שבו הוא בדק השפעת הסרט העלילתי "איש מרפא" המתאר את הנושא של בירוא יערות על קבוצה של 181 סטודנטים שהתחלקו לשתי קבוצות: קבוצה שצפתה בסרט וקבוצה שצפתה בסרט אחר שאינו קשור לנושא. לאחר מכן, בדק באמצעות שאלון את יחס הסטודנטים לנושא בירוא יערות. התוצאות הראו כי הקבוצה שצפתה בסרט "איש מרפא" הייתה בעד שימור יערות יותר מהקבוצה השנייה. מחקר הראה שהסיבה לכך היא היכולת של סרט עלילתי לייצור עלילות ודמויות אמינים ועל ידי כך לייצור הזדהות בקרב הקהל.

אמצעי התקשורת מהווים מקור המספק שפע של מידע ובידור לציבור הרחב. אנשים נחשפים למידע רב אודות פגיעות וסיכונים סביבתיים. אם זאת, לא רבים מהאנשים שינו את יחסם או התנהגותם בנוגע לנושאים סביבתיים רבים. ישנה האפשרות כי באמצעות סרטים עלילתיים ודרמה טלוויזיונית ניתן להשפיע על האמונות של הקהל, יחסם והתנהגותם דרך סיפורים מלאי דרמה שהקהל יכול לייצור אליהם אמפתיה והזדהות רגשית.

רקע תאורטי

אחת ההנחות הבולטות על ידי חוקרי המדיה היא שדרמה מגבירה את הרגשות והאמפתיה אצל הקהל כלפי הנושא המוצג בסרט. אך לעיתים למדיה יש דווקא השפעה הפוכה על הקהל. צופים שונים יכולים לתפוס, לפרש ולהגיב להצגה דרמטית בצורות שונות. מחקר ה"הספגה" (באק, 2001) הינו מחקר תאורטי הבודק את ההשפעות השונות של מסרים דרמטיים במדיה על הצופים. 

95.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | קולנוע
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1522
היקף עמודים:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.