מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם למידת פתרון משוואות תוך שימוש באמצעי המחשה תשפר את הבנת מושג השוויון במשוואה, ותתרום ללמידה יותר משמעותית.
ומכאן שאלת המחקר: האם שימוש באמצעי המחשה, ישפר את הבנה ואת ההישגים תלמידי כיתה ז' בפתרון של משוואות אלגבריות ליניאריות בנעלם אחד ?
בעבודה זו נרצה לבחון את היכולת לשפר הישגים באמצעות המחשה לתלמידי כיתות ד', וכך נוכל לבחון את שאלת המחקר בפרויקט.
שאלת המחקר:
האם מודל מוחשי לפתרון משוואות יכול להנהיר לתלמידי כיתות ג'-ד' שמושג השוויון האלגברי מייצג שוויון בין ביטויים מתמטיים בעלי אותו ערך?