רקע : בי"ס יסודי המונה 400 תלמידים. נהוגמידי שנה להכין אירוע בית ספרי לסכום שנת הלימודים. לאירוע זה מוזמנים כל תלמידי בית הספר יחד עם הוריהם. אירוע זה משלב בתוכו
הופעה המסכמת את השנה, הופעת ריקודי עם, וכן מקהלת ביה"ס מלווה את האירוע.
קיומו של הפער נותן תחושה של "בעיה" אותה לא אחת לא פשוט לפתור, במיוחד לאור הציפיות השונות של המעורבים במצב נתון ובתפיסת המציאות. באירוע הנתון כ"א מבעלי התפקידים למעשה תופסת את מעורבותה במסיבת הסיום ואת חשיבותה כמורה מקצועית לאירוע באופן שונה, כולל התייחסותה של המנהלת. נקודת ההתייחסות שבה מצוין רצוי היא נקודת המבט של בעל התפקיד ולא של מישהו אחר באירוע, קרי ייתכן שחגית רוצה להפיק את האירוע בעצמה אך מבחינת יכולות מקצועיות ושיתוף בארגון נתון יותר לשתף את המורות המקצועיות ולתת להן במה וחלק באירוע.