תפיסות שגויות בהוראה - סיכום 4 מאמרים

מזהה: 3304
מאמר חם

נוסבוים, י. ויחיאלי, ת. (1999), תפיסות שגויות ושינוי תפיסתי בהוראת המדעים. תל אביב: מופ"ת

כיום, בתחום של לימוד המדע,  דוגלים בגישה אשר תופסת את התהליכים של "לימוד מושגים" ושל "התפתחות תפיסות" כיסוד מארגן של למידה משמעותית. שני תחומים עיקריים השפיעו על שינוי זה – הפילוסופיה של המדע והפסיכולוגיה הקוגניטיבית. גישה זו תופסת את הידע כתוצר של בנייה פעילה של האדם. הידע אינו 'דבר סטטי' אלא הוא "תמונת המציאות כפי שהאדם בונה אותה לעצמו" (עמ' 12). גישה זו נקראת הגישה "הקונסטרוקטיביסטית", אשר מדגישה את תהליך יצירת הידע. 

 

מאמר – Maeyer, J., &Talanquer, V. (2013). Making predictions about chemical reactivity: Assumptions and heuristics. Journal of Research in Science Teaching, 50(6), 748-767.‏

אלמנטים קוגניטיביים עקיפים/מרומזים שונים ומגוונים נראים כתומכים אולם גם כגורמים המגבילים הסקת מסקנות בתחומים שונים. רבים מגורמים מגבילים אלו יכולים להיחשב או כהנחות סמויות על טבע הדברים או כהסקה היוריסטית. זו המסגרת התיאורטית שיושמה במחקר זה ,על מנת לבחון את ההבנה של סטודנטים בקולג' בתחום היחסים של מבנה-ערך. בהקשר של תגובה כימית.

 

טיפול ממוקד בתפיסות שגויות

מאת: אורה הירש ורות אמיר.

מאמר זה, בעצם מדבר על ניתוח הממצאים מבחינות הבגרות המתבצע מדי שנה. מאמר זה בעצם סוקר חמש תפיסות שגויות בקרב התלמידים. כמו כן, מאמר זה לא רק שסוקר את הבעיות, אלא בנוסף לכך, מדגים כיצד לעניות דעתו יש לפתור אותם. בסיכום זה, אסקור את הדוגמאות לתפיסות השגויות בסדר כרונולוגי, כמו שנעשה במאמר זה , ואביא את הנדבכים המרכזיים בכל מאמר. תפיסה שגויה ראשונה- הינה התפיסה כי לצרכנים שניונים הביומסה הגדולה ביותר במערכת האקולוגית.

 

 מיתוסים ותפיסות שגויות בלמידה בסביבה דיגיטלית

מאת אברום רותם ועידית אבני, אפריל 2015

מאמר זה בעצם סוקר, 25 מיתוסים בתחומים שונים בלמידה בסביבה דיגיטלית. המיתוסים מגוונים וסוקרים את פני הרשת הדיגיטלית. בעידן בו שילוב הטכנולוגיה בחינוך מהווה מרכיב חשוב בעיצוב תפיסה חינוכית עדכנית ובשינוי תפיסת התפקיד של המורה במאה ה-21, יש חשיבות רבה למיתוסים הנוצרים בפלטפורמה זו. 

100.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1868
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.