פלור- טיים הינה התערבות טיפולית המתמקדת ביצירת אינטראקציות רגשיות משמעותיות בין המטפל לילד או ההורה לילד. מטרת ההתערבות הינה ביסוס יכולותיו ההתפתחותיות- רגשיות של הילד בשלב בו הוא נמצא, וקידומו לשלבים הבאים. שלבים בסיסיים יוצרים סולם התפתחות, כל שלב מוסיף יכולת חדשה המסמנת נקודת מפנה חשובה ועיקרית בחיי הילד. רכישת המיומנויות הללו הן אבני- הדרך להמשך. על ידי תהליך זה הילד מפתח כישורים רגשיים, קוגניטיביים, מוטוריים וחברתיים, וכן כישורי דיבור (Greenspan & Wieder, 2003).
ויסות עצמי ועניין בעולם- לימוד איזון רמת המודעות הגוברת לתחושות בעזרת היכולת להישאר רגוע. יסוד בסיסי לבניית כישורים רגשיים, חברתיים ואינטלקטואלים בריאים. שרידות בעולמנו גדוש הגירויים מתאפשר הודות עיבוד התחושות והויסות העצמי. לדוגמא: ילד הרגיש למגע, לקול ולתנועה- הפסקנו לדגדג אותו, דברנו אליו ברכות ובנועם ונדנדנו אותו באיטיות.
אינטימיות- לצד העניין בעולם, מתפתחת אהבה מיוחדת. האהבה למטפלים הקרובים או להורי הילד. מבט לעיני המטפלים וחיוך יוצר גילויי אינטימיות, בסיס לשאר היחסים העתידיים. שליטה באבן דרך זו מגבירה כישורים מוטוריים, קוגניטיביים וכישורי שפה. הילד לומד לסרוק את עולמו, לזהות פנים מוכרות ולמקד את תשומת ליבו למשך 30 שניות או יותר. כישורים אלה מספקים יסודות לכישורים מאוחרים יותר בתנועה, בחשיבה ובדיבור. לדוגמא: יצירת אינטראקציה עם הילד בעזרת ביטחון. הילד לעיתים לא מעוניין להביט בעיניי ההורים ולייצור אינטראקציה, על כן שימוש במשחק עם הילד ושיתופו במשחק יוצר דו שיח חלופי (שאינו במילים) כך ישנה התקרבות, אינטימיות ויצירת קשר עין.