חלק א
שאלה 1
א. את מהלך ההתרחבות של חברת ‘אלקטרה’ וכניסתה לתחום האנרגיה הסולארית, ניתן להגדיר כאסטרטגיית הגוונה מקושרת. חברת ‘אלקטרה’, המזוהה בעיקר עם תחום הייצור והמסחר של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחליטה להרחיב את פעילותה לתחום מוצרי הצריכה הביתיים של האנרגיה הסולארית. התרחבות שכזו היא חדירה לתחום אומנם יחסית חדש בעבור החברה, אך הוא קשור לפעילות בתחום בה החברה כבר פועלת. באמצעות שימוש במערכות הקיימות בחברה, יחד עם רכישה וחתימה של חוזים עם חברות סולאריות הנמצאות כבר בשוק, חברת ‘אלקטרה’ טובלת את רגלה בשוק חדש, עם סידרה של מוצרים חדשים בתחום הסולאר.
שאלה 2
א. שיתופי פעולה אסטרטגיים ננקטים ברוב המקרים על ידי ארגונים, על מנת להתמודד עם אי הוודאות של השוק והכלכלה ובכדי להציב קרקע יציבה יחסית, מול השינויים התכופים והגלובליזציה המואצת. חברת 'אלקטרה' רכשה את 'סולאר סנסאי', ובכך יצרה ישות ארגונית חדשה, בבעלות משותפת של שתי החברות. לעומת זאת, החוזה שחתמה 'אלקטרה' עם ‘סולאראדג'’, משתייכת לסוג של התקשרות חוזית, ובה חברת 'אלקטרה' נהנת מזכיינות על מוצרי החברה בישראל.