אסטרטגיה עסקית תחרותית, 13015, 2022 ב, ממן 12 - 3 שאלות

מזהה: 7615
מאמר חם

חלק א

שאלה 1

א. את מהלך ההתרחבות של חברת ‘אלקטרה’ וכניסתה לתחום האנרגיה הסולארית, ניתן להגדיר כאסטרטגיית הגוונה מקושרת. חברת ‘אלקטרה’, המזוהה בעיקר עם תחום הייצור והמסחר של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחליטה להרחיב את פעילותה לתחום מוצרי הצריכה הביתיים של האנרגיה הסולארית. התרחבות שכזו היא חדירה לתחום אומנם יחסית חדש בעבור החברה, אך הוא קשור לפעילות בתחום בה החברה כבר פועלת.  באמצעות שימוש במערכות הקיימות בחברה, יחד עם רכישה וחתימה של חוזים עם חברות סולאריות הנמצאות כבר בשוק, חברת ‘אלקטרה’ טובלת את רגלה בשוק חדש, עם סידרה של מוצרים חדשים בתחום הסולאר. 

 

שאלה 2

א. שיתופי פעולה אסטרטגיים ננקטים ברוב המקרים על ידי ארגונים, על מנת להתמודד עם אי הוודאות של השוק והכלכלה ובכדי להציב קרקע יציבה יחסית, מול השינויים התכופים והגלובליזציה המואצת.  חברת 'אלקטרה' רכשה  את 'סולאר סנסאי', ובכך יצרה ישות ארגונית חדשה, בבעלות משותפת של שתי החברות. לעומת זאת, החוזה שחתמה 'אלקטרה' עם ‘סולאראדג'’, משתייכת לסוג של התקשרות חוזית,  ובה חברת 'אלקטרה' נהנת מזכיינות על מוצרי החברה בישראל.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי | ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
1136
היקף עמודים:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.