הנהגת המשאב האנושי במיזוגים ורכישות

מזהה: 3161
מאמר חם

מיזוגים ורכישות הן אסטרטגיות פופולאריות בקרב חברות מזה שנים רבות.

ש טוענים שלאסטרטגיה זו תפקיד מרכזי לשינוי מבני יעיל בתוך חברות אמריקאיות בשנות השמונים והתשעים של המאה ה-20. כמו כן תחום של רכישות ומיזוגים צובר תאוצה רבה בשנים אחרונות הדבר מתבטא בכמות הרכישות והמזוגים שמתבצעים בין החברות. פרמטר נוסף הוא היקף של עסקאות רכישה ומיזוגים שנעמדים בשנים אחרונות על טריליונים של דולרים (2008 Hopkins,).

תהליך המיזוג והרכישה, כאסטרטגיה של צמיחה, מיועד להשגת סינרגיה באמצעות פעילות משלבת של שני הצדדים המתאחדים, במטרה להגשים תועלת כלכלית במונחים של הגברת הכנסות או הקטנת עלויות. קיימים אתגרים רבים בדרך להשגת מטרה זו: באופן קונספטואלי יש צורך לשלב בין האסטרטגיה לבין יישומה בפועל, ובאופן מעשי יש לתכנן ולהוביל את מהלך היישום בקפידה  (יוסמן, כספי, 2008).

התופעה  המורכבת שמיזוגים ורכישות מייצגת גרמה  לעניין ומחקר במגוון רחב של דיסציפלינות ניהוליות העוסקות בנושאים כלכליים, אסטרטגיים, התנהגותיים, תפעוליים, ומאפיינים של תרבויות שונות, אשר בעצם יכולות לקחת חלק בתהליכי מיזוגים ורכישות. אולם רק בשנים אחרונות החלו לחקור את הגורם האנושי בתהליכי מיזוגים ורכישות (Cartwright, Schoenberg, 2006).

התרבות הארגונית הינה כלל ההיבטים בארגון שיש להם השפעה על התנהגות העובדים וביצוע משימותיהם.  התרבות הארגונית כוללת בתוכה מסורת, אמונות משותפות, נורמות וציפיות לגבי איך העובדים בארגון צריכים להתנהג ולהשלים את משימותיהם  בארגון  (Badrtalei, Bates, 2007).

 

מבוא  
מיזוגים ורכישות 

סוגים של עסקאות בין חברות 
סוגי רכישות 
סוגי מיזוגים 
הסיבות העיקריות לתהליכי מיזוגים ורכישות 

חשיבות הגורם האנושי במיזוגים ורכישות

הבנת הצד האנושי במיזוגים ורכישות 

3.1.1 תיאוריית החרדה

3.1.2 תיאוריית הזהות החברתית

3.1.3 תיאוריית האקולטורציה 

3.1.4 תיאוריית ניגודי תפקידים 

3.1.5 תיאוריית מאפייני העבודה

3.1.6 תיאוריית הצדק הארגוני

חיוניות מערך משאבי אנוש במיזוגים ורכישות 

תחומי המפתח החיוניים של מערך משאבי האנוש בתהליך 

בחינת מקרה לדוגמא – כשלון איחוד דיימלר קרייזלר

הצגת המקרה 
מסקנות מאיחוד דיימלר קרייזלר 

פרק אינטגרציה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

405.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
6499
היקף עמודים:
20
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.