שאלת המחקר: האם קיים קשר בין גודל החברה להצלחתה העסקית? במחקרי בחנתי את השפעת גודל החברה במונחי מחזור מכירות על רווחיותה של החברה. בכדי לענות על שאלות המחקר נעזרתי בניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בתחום השפעת גודל חברה על רווחיה.
בחרתי בנושא זה בשל החשיבות הרבה הטמונה בהבנת הגורמים המשפיעים על רווחי החברה. באמצעות הממצאים שיתקבלו במחקר אצליח להסיק מסקנות ובכך להמליץ למנהלי חברות על דרכי פעולה. מלבד מחקרי, בשני העשורים האחרונים חוקרים רבים חקרו תחום זה מכיוון, שמומחים רבים טוענים כי גודל החברה הוא המשפיע המרכזי על רווחי החברה (Yadav and Goyari , 2014). עד כה, מגוון מחקרים הציגו ממצאים שונים, כאשר חקרו את השפעת גודל החברה על רווחיה (Kouser, Bano, Azeem and Ul- Hassan, 2012).
המשתנה הבלתי תלוי במחקר הוא: גודל החברה. קיימים ארבעה סוגים של גדלי חברות: מזעריות, קטנות, בינוניות וגדולות (בן אהרון, משרד הכלכלה, 2014). גודל החברה נקבע על ידי מספר גורמים: שיטת יצור, שירות הניתן על ידי החברה, מבנה ארגוני, הוצאות והכנסות, מחזורי מכירות ומספר עובדים בחברה.
המשתנה התלוי במחקרי הוא: רווחיות של חברות ענק אמריקאיות. בחברה קפיטליסטית, רווח הוא הפרמטר הקובע את הצלחת החברה. באפון כללי, רווח בחברה תלוי בהכנסות החברה לאחר שכלול כל ההוצאות (Yadav and Goyari, 2014). מנהלי חברות, תעשיינים, מנהלים אסטרטגים וחוקרים מנסים תמיד לבחון ולזהות מה גורם לשוני ברווחיות בין חברות. חוקרים רבים ומנהלי חברות מאמינים כי קיימת קורלציה בין גודל חברה ורווחיה.
1. מבוא
2. גודל החברה
2.1 הגדרת גודל חברה במונחי מחזור מכירות
2.2 הגורמים המשפיעים על גודל חברה
2.3 הבדל אסטרטגי בין חברות
3. רווחיות חברות
3.1 הגדרת רווחיות
3.2 הגורמים המשפיעים על רווחיות
3.3 רמת רווחיות בחברות ענק אמריקאיות
4. דיון
5. סיכום
5.1 מסקנות עיקריות
5.2 המלצות למנהלים
5.3 טבלת חמשת מאמרי הליבה של העבודה
6. רשימת מקורות