הקשר בין גודל החברה להצלחה עסקית

מזהה: 1675
מאמר חם

שאלת המחקר: האם קיים קשר בין גודל החברה להצלחתה העסקית? במחקרי בחנתי את השפעת גודל החברה במונחי מחזור מכירות על רווחיותה של החברה. בכדי לענות על שאלות המחקר נעזרתי בניתוח ספרות תיאורטית ומחקרית בתחום השפעת גודל חברה על רווחיה.

בחרתי בנושא זה בשל החשיבות הרבה הטמונה בהבנת הגורמים המשפיעים על רווחי החברה. באמצעות הממצאים שיתקבלו במחקר אצליח להסיק מסקנות ובכך להמליץ למנהלי חברות על דרכי פעולה. מלבד מחקרי, בשני העשורים האחרונים חוקרים רבים חקרו תחום זה מכיוון, שמומחים רבים טוענים כי גודל החברה הוא המשפיע המרכזי על רווחי החברה (Yadav and Goyari , 2014). עד כה, מגוון מחקרים הציגו ממצאים שונים, כאשר חקרו את השפעת  גודל החברה על רווחיה (Kouser, Bano, Azeem and Ul- Hassan, 2012).

המשתנה הבלתי תלוי במחקר הוא: גודל החברה. קיימים ארבעה סוגים של גדלי חברות: מזעריות, קטנות, בינוניות וגדולות (בן אהרון, משרד הכלכלה, 2014). גודל החברה נקבע על ידי מספר גורמים: שיטת יצור, שירות הניתן על ידי החברה, מבנה ארגוני, הוצאות והכנסות, מחזורי מכירות ומספר עובדים בחברה.

המשתנה התלוי במחקרי הוא: רווחיות של חברות ענק אמריקאיות. בחברה קפיטליסטית, רווח הוא הפרמטר הקובע את הצלחת החברה. באפון כללי, רווח בחברה תלוי בהכנסות החברה לאחר שכלול כל ההוצאות (Yadav and Goyari, 2014). מנהלי חברות, תעשיינים, מנהלים אסטרטגים וחוקרים מנסים תמיד לבחון ולזהות מה גורם לשוני ברווחיות בין חברות. חוקרים רבים ומנהלי חברות מאמינים כי קיימת קורלציה בין גודל חברה ורווחיה. 

1. מבוא

2. גודל החברה

2.1 הגדרת גודל חברה במונחי מחזור מכירות

2.2 הגורמים המשפיעים על גודל חברה

2.3 הבדל אסטרטגי בין חברות

3. רווחיות חברות

3.1 הגדרת רווחיות

3.2 הגורמים המשפיעים על רווחיות

3.3 רמת רווחיות בחברות ענק אמריקאיות

4. דיון 

5. סיכום

5.1 מסקנות עיקריות

5.2 המלצות למנהלים

5.3 טבלת חמשת מאמרי הליבה של העבודה

6. רשימת מקורות

390.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
6252
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.