הקשר בין קבלת ההחלטות בארגון לבין יתרון תחרותי

מזהה: 6579
מאמר חם

המנהיגות בארגון, זה מספר עשורים, נחשבת למושג מפתח תיאורטי, המבחין בין המנהל למנהיג. בזמן שהראשון מסוגל להתמודד עם עובדים, לטפל בסיטואציות ארגוניות ובאופן כללי להתמודד עם משימות קצרות הטווח בהצלחה, האחרון מאופיין ומוערך בזכות הכריזמה והכישרון לסחוף אחריו את עובדיו, אל עבר חזון וצורת עבודה מסוימת, בה הוא מאמין, אשר מטרתה הינה להוביל את הארגון לכדי צורת עבודה מסוימת, ובעיקר גישה מסוימת, שבאופייה ניתן לזהות את טביעת האצבע של המנהיג, על יתרונותיו, ועל חסרונותיו (Wibowo, Eliyana & Irianto, 2015).

נוכח הדומיננטיות והחשיבות של סגנון המנהיגות, מחקרים הראו כי קיים קשר הדוק בין זה לבין התרבות הארגונית, אשר מהווה את סך נורמות ההתנהגות בארגון, הערכים הנשמרים בו, והדרך שבה קשרים חברתיים ומקצועיים מתנהלים בו. על כן, התרבות הארגונית מהווה את ׳הזהות׳ הקולקטיבית של הארגון, כפי שכזו מתפתחת בתוך כל חברה או קהילה, ומעצבת את האופן שבו אלו מתנהגים זה לזה וחותרים במשותף כדי להגיע לכדי יתרון תחרותי במשק בו הם פועלים (Jorfi & Jorfi, 2012).

בהמשך לדברים אלו, בעשורים האחרונים, גדלה ההבנה בנוגע להשלכות הנובעות מחד גוניות מגדרית המאפיינת ארגונים רבים ומרבית הארגונים, הן בנוגע למשמעותם כאשר אלו מתבטאים במגוון המנהיגותי בארגון, והן כאשר אלו מתבטאים בתרבות ארגונית פטריארכלית. 

 

מבוא

1.         מנהיגות ומנהיגות מגדרית

1.1           הגדרה ומאפיינים של מנהיגות

1.2           סוגים מרכזיים של מנהיגות

1.3           בין מגדר למנהיגות

2.         תרבות ארגונית ומגדר

2.1           רקע ומאפיינים של תרבות ארגונית

2.2           סולמות ומדדים של תרבות ארגונית

2.3           הקשר בין תרבות ארגונית למגדר

3.         דיון בשאלת המחקר

3.1           השפעת התרבות הארגונית על הגיוון במנהיגות בארגון 

3.2           השפעת הגיוון המגדרי במנהיגות בארגון על התרבות הארגונית

4.         סיכום ומסקנות

4.1           מסקנות עיקריות מהעבודה

4.2           המלצות למנהלים

מקורות

מקורות נוספים

355.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול אסטרטגי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
5660
היקף עמודים:
20
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.