השפעת התרבות הארגונית ושיתוף הידע בארגון על היתרון התחרותי

מזהה: 4807
מאמר חם

בעידן הנוכחי, ידע הפך, בממד העסקי וגם שלא בממד העסקי, לאחד הגורמים, אם לא הגורם המשמעותי ביותר בחיינו. נתונים, על פי רבים, הינם בעלי הערך הגדול ביותר ליכולת של אדם, של חברה, ואף של ארגון לשגשג, להתפתח, ולגדול – ערכית וכלכלית. תפיסה זו נחשבת כיום לגישה המובילה בעולם, המעניקה לימינו את הכינוי ׳עידן הידע׳, שבו תופס הידע את המקום המרכזי בחשיבותו מעל לכל מרכיב אחר, ואף במובנים רבים מהווה את הפער בין מעמדות, ארגונים ואנשים. ידע, מהווה למעשה את הגורם המרכזי המביא לכדי פעולה, שינוי או תגובה (Mao, Liu, Zhang & Deng, 2016).

עם זאת, שיתוף וניהול של ידע נחשב לסוגיה מסובכת ומורכבת, התלויה בגורמים רבים, אשר הובילה ארגונים, בעיקר הגדולים שבהם, לפתוח מחלקות של ניהול ידע. תוך השקעה שמגיעה על למיליוני דולרים בכלים ובלמידה שתביא את הארגון לכדי שליטה על הידע שברשותה, הבנת ערכו, ואיתור הידע שאינו ברשותה אשר היא זקוקה לו. ניהול של ידע עוסק ביכולת לשנות את מאפייניו כדי שיתאים ויאפשר לארגון את היכולת להתחרות בצורה הטובה ביותר (Marjanovic & Freeze, 2012).

עבודת מחקר עיונית זו תבדוק את האופן שבו שיתוף ידע והיכולת לפעול בצורה שיתופית עם ידע הארגון (עם הידע שברשותו ומה שלא ברשותו), כדי לפעול לכדי יתרון תחרותי, והאופן שתרבות ארגונית משפיעה בצורה דומה על היתרון התחרותי. לכן, שאלת המחקר של עבודת מחקר זו הינה ׳מה השפעת ושיתוף הידע והתרבות הארגונית על היתרון התחרותי של חברות?׳

 

1.         מבוא

2.         שיתוף וניהול ידע

2.1           רקע – הגדרה של ידע בארגונים

2.2           ניהול ידע בארגונים

2.3           שיתוף ידע בארגונים

3.         תרבות ארגונית

3.1           תרבות ארגונית – מאפיינים

3.2           סוגים נפוצים של תרבויות ארגוניות

3.3           מדידה של תרבות ארגונית ומשמעותה לארגון 

4.         משמעותו של היתרון התחרותי 

4.1           כללי יתרון תחרותי 

4.2           דרכים ליצירה של יתרון תחרותי 

4.3           מדידה של השפעות היתרון התחרותי 

5.         דיון

5.1           הקשר בין שיתוף וניהול ידע על היתרון התחרותי 

5.2           הקשר שבין תרבות ארגונית ליתרון תחרותי 

6.         סיכום ומסקנות

6.1           מסקנות עיקריות מהעבודה

6.2           המלצות למנהלים

6.3           חמשת מאמרי הליבה של העבודה

7.         מקורות

580.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ניהול בינלאומי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9240
היקף עמודים:
31
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.