חברת "טבע הבשור" היא משק חקלאי אורגני המתאפיין בשיווק ישיר עד הבית. הקנייה מתבצעת דרך האינטרנט והסחורה החקלאית מגיעה עד לבית הלקוח. המכירה היא של פירות ירקות, עשבי תבלין ומוצרי מכולת שונים כדוגמת ביצים, טחינה, שמן זית וכד'.
"טבע הבשור" אם כן שייכת לענף החקלאות האורגנית. חקלאות אורגנית מיועדת לייצור חקלאות תוך שימור על ערכי הטבע והקרקע. המטרה היא הגנת הסביבה, שיפור איכות האוויר והמים, טיוב הקרקע ופוריותה. בכדי להשיג זאת החברות העוסקות בענף נמנעות משימוש בכימיקלים אסורים ובחומרים סינטטיים. יתרה מכך, חקלאות זו דורשת הקפדה יתרה על כל שלבי הייצור, העיבוד, השינוע, האריזה והאחסון, ונמנעת משימוש בחומרי הדברה ודישון קונבנציונאליים. משרד הבריאות מינה שלושה גופי אישור (אגריאור, סקאל ישראל והמכון לבקרה ואיכות אי.קיו.סי) לפיקוח על תוצרת אורגנית כדי להבטיח שמוצרים יוצרו וגודלו לפי סטנדרט אורגני.
נתונים משנת 2008 הצביעו על כך ש-0.7% מהאוכלוסייה הישראלית צורכת מזון אורגני באופן קבוע ו-1% באופן לא קבוע. באותה שנה צריכת המזון האורגני בישראל הייתה מוערכת בכ-150 מיליון שקל לשנה. כמו כן, 120-150 חנויות טבע קטנות פעלו במכירת מזון אורגני ועבור 80 חנויות היה זה עיסוק מרכזי. בין החנויות המובילות בשוק נמצאות "ניצת הדובדבן", "אורגניק מרקט" ו"עדן טבע מרקט". הנתונים הקיימים, שרלוונטיים ל2008, מראים כי חנויות אלו תפסו את עיקר נפח השוק. לצד חנויות אלו כבר בתקופה זו החלו לפעול משקים פרטיים לפי עיקרון השיווק ישיר של סל אורגני עד הבית.
תקציר
מבוא
ניתוח קהל המטרה
ניתוח מניעי הצרכן
ניתוח תפיסת הצרכן
ניתוח חיפוש המידע של הצרכן
ניתוח המעורבות של הצרכן
ניתוח תהליך הערכת חלופות
ניתוח הקניה
התנהגות לאחר הקניה ופיתוח נאמנות
מגמות אפשריות להתפתחות עסקית עתידית
סיכום
ביבליוגרפיה