1.א הצגת הארגון
הארגון שייבחן בעבודה זו הינו "מגדל חברה לביטוח בע"מ". הקשר האישי שלי לארגון מכך שעבדתי בו בעבר, ועדיין נשארו לי קשרים מרובים שם, בעיקר במחלקות התפעול והשירות, כך שאני יכול לערוך מגוון של ראיונות וכן לערוך חשיבה רפלקטיבית על בסיס ניסיוני לגבי התנהלות הארגון.
מבחינה היסטורית, הארגון הוקם ב-1934 כחברת ביטוח ביישוב העברי. ב-1997 נרכש הארגון על ידי "מגדל אחזקות", חברה ציבורית (כ-33% מהמניות בידי הציבור והשאר בידי אליהו 1959 בע"מ). מכאן שכיום הארגון מגדל הוא ארגון ציבורי, ובהתאם לכך מפרסמת החברה מדי שנה ורבעון דוחות שונים מהם ניתן ללמוד על פעילותה. כיום, מעניקה הגנה ביטוחית ל-2.3 מיליון לקוחות, שהפקידו בידיה את האחריות הביטוחית לנכסיהם, לבריאותם ולחייהם, את החיסכון הפנסיוני שלהם ואפילו את הפיקדונות ארוכי הטווח שלהם (ניהול השקעות). מכאן שהארגון הוא מוצרי ושירותי שכן מוכר מוצרי ביטוח שונים ולאחר מכן מעניק שירותי לקוחות כמו גם שירותי ניהול הביטוח והפנסיה ללקוחותיו. מה גם, כפי שנראה, פעילות החברה מאד ענפה וזאת בלשון ההמעטה. פעילות קבוצת מגדל העיקרית הינה סביב תחומי הביטוח, הפנסיה והגמל. למעשה מגדל מחלקת את הפעילות לשני חלקים: הביטוח עצמו מתבצע על ידי "מגדל ביטוח", בעוד שהפנסיה והגמל מתבצעות על ידי חברות בנות – מגדל מקפת וכן "יוזמה" לעצמאיים.
יתרה מכך, יש לחברה עוד קבוצה, "מגדל סוכנויות" שמחזיקה תחתיתה מגוון סוכנויות ביטוח (הסוכנים הם המשווקים של הביטוחים).
1.א הצגת הארגון
1.ב ניתוח הקיים בארגון
1.ג ניתוח החסר בארגון
2. ניתוח כתבה
מקורות
נספחים