דימוי עצמי ומימוש עצמי בעבודה

מזהה: 3631
מאמר חם

הדימוי העצמי מוגדר כהשתקפות פנימית של האופן בו האדם מעריך את יכולותיו (כהן & פרידמן, 2002), והינו מושפע ומתפתח במהלך השנים כתוצאה של משוב חיובי או שלילי אותה הוא מקבל מהסביבה כמו גם מהשוואה חברתית למול האנשים עימם הינו בא במגע. בנוסף, הדימוי העצמי הינו תלוי משתנים דמוגרפיים כגון גיל, סטטוס חברתי וכלכלי, הגדרת דתיות ועוד. כך למשל נמצא (טוירמן, 2011), כי החל מגיל ההתבגרות ועד לקראת הזקנה לבנים היה דימוי עצמי גבוה יותר מאשר לבנות. דימוי עצמי חיובי בלתי מותנה, כזה בו אין על האדם לעמוד בציפיות הזולת על מנת לקבל משוב חיובי, הינו שלב חשוב על מנת להתקדם לעבר מימוש עצמי וכן מאפשר הגברת המוטיבציה להצלחה בעבודה.

בעבודה זו, ברצוננו לבחון את האופן בו דימוי עצמי משחק תפקיד במחויבות לעבודה ומוטיבציה של עובדים וכן ביכולת המימוש העצמי שלהם, כתלות במשתנים דמוגרפיים. שאלת המחקר הינה, האם דימוי עצמי חיובי או שלילי הינו בעל השפעה על עובדים במחויבותם לעבודה ובהעלאת המוטיבציה. המחקר הינו מחקר כמותני ויעשה שימוש בנתונים שנאספו על ידי שאלונים שהועברו לעובדים במגזרים שונים, וינותחו לפי משתנים דמוגרפיים שכוללים: מין, גיל, מעמד כלכלי, מעמד חברתי ודתיות. נרצה לראות כיצד משפיע המשתנה של דימוי עצמי על מחויבות לעבודה, מוטיבציה ומימוש עצמי וכיצד פועלים המשתנים הדמוגרפיים לתווך השפעות אלו.

בסקירת הספרות, ראשית נתאר מהו דימוי עצמי תוך התייחסות לתאוריה הפנומנולוגית וכיצד הדימוי העצמי בא לידי ביטוי בהבדלים דמוגרפיים, בהמשך נתייחס למוטיבציה, מה זה אומר מוטיבציה, איך היא באה לידי ביטוי וכן נקשר אותה למוטיבציה בעבודה ולאופן בו היא מושפעת מדימוי עצמי וכן האם גם פה ישנה שונות דמוגרפית. 

 

מבוא

דימוי עצמי

מוטיבציה ומימוש עצמי 

השערות המחקר

ביבליוגרפיה 

105.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר | סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1655
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.