הארגון והסביבה - הקשר בין ארגון וסביבה

מזהה: 4537
מאמר חם

כאשר אנו מדברים על קשר בין סביבה וארגון, אנחנו עוסקים בעיקר בשתי תיאוריות ניהוליות מרכזיות, אשר המשותף להן הוא שהן רואות את הארגון כגוף אשר מושפע באופן מהותי מהצורה שבה הסביבה בה הוא נמצא משפיעה עליו ומשנה אותו בהתאם. התיאוריה הראשונה היא תיאורית ההתניות. תיאוריה זו גורסת כי תנאי הסביבה קובעים את הדרך שבה הארגון בנוי הלכה למעשה. יותר מכך, היכולת של הארגון להתאים את עצמו לסביבה תהיה ככל הנראה המרכיב שיקבע את מידת הצלחתו או כישלונו (שמיר וסמואל, 2002). כפי שאמרנו, הקשר בין הארגון לבין הסביבה הוא קשר של יחסי גומלין, כלומר, יחסי גומלין דו צדדיים, כך לארגון צריך שתהיה היכולת להשפיע על הסביבה בהתאם. קיימים כמה סוגים של סביבות שמשפיעות על הארגון ולכן נחשבות לסביבות ׳ארגוניות׳. סביבה טריטוריאלית למשל, או סביבה אנושית (טבעי שהסביבה הארגונית ביפן או בארצות הברית תהיה שונה מאד, עם נורמות שונות מאד, ותאלץ את חברה נתונה להתאים את עצמה לסביבות אלו). בנוסף, ארגונים נדרשים לקחת בחשבון את הסביבה הכלכלית, הטכנולוגית, ואת הסביבה החברתית והתרבותית (Schoonhoven, 1981).

הצורך של הארגון ׳להתחשב׳ בגורמים אחרים, בסביבות שונות ובארגונים אחרים (אם ממשלתיים או פרטיים), יוצר למעשה תחושה של תלות. מושג התלות בעצם בא לתת גישה אחרת לזו הגורסת כי החברה הפרטית היא חברה עצמאית בעלת יכולת לקחת החלטות עצמאיות לחלוטין אשר מורכבות אך ורק משיקולי רווח. גישה זו למעשה אומרת כי קיימים שיקולים אחרים, וצורך תמידי של הסתגלות, התאמה ומילת הכותרת, תגובה. הצורך להגיב על המתרחש בסביבה בה הארגון נמצא ולהיבנות בהתאם לה. תיאורית ההתניה מבהירה כי ארגון מסוגל להתקיים בכמה סביבות בו זמנית, ולכן להיות בנויה אחרת בחלקים שונים שלה. 

155.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
2457
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.