הקשר בין הנטייה של העובד לשנות מאפיינים מסוימים בעבודתו לבין משמעותיות עבודתו

מזהה: 7141
מאמר חם

המחקר הנוכחי עוסק בקשר האפשרי בין עיצוב עבודה המתאר את הנטייה של העובד לשנות מאפיינים מסוימים בעבודתו בצורה לא רשמית על מנת להקל על עצמו להגיע להישגים, לבין משמעותיות בעבודה, המתארת עד כמה העובד מרגיש כי עבודתו חשובה עבורו ועבור סביבתו (Geldenhuys, Bakker & Demerouti, 2021).לפיכך שאלת המחקר שלנו הינה האם קיים קשר בין עיצוב עבודה (משתנה בלתי תלוי) לבין משמעותיות העבודה (משתנה תלוי).

הרציונל העיוני מאחורי חקר הנושא הוא כי בעשורים האחרונים, העולם הארגוני חווה תהפוכות רבות ושינויים מהירים – בטכנולוגיה, במבנה הענפי, בהעדפות הלקוחות ועוד. בין השאר, גם התחרות העסקית מתגברת, מצטופפת ונהיית חריפה יותר. לכן, ארגונים מחפשים דרכים להביא לכך שעובדיהם יבצעו את משימותיהם בצורה המיטבית ביותר, על מנת להשיג לעצמם יתרון תחרותי מובהק (גל, 2016). אחת הדרכים לשפר את ביצועי העובד, היא להגביר את משמעותיות עבודתו. לרוב, עובד שמרגיש שלעבודתו יש משמעות גבוהה עבור עצמו ועבור זולתו, נוטה לבצע טוב יותר (ברכה והופנברטל, 2021). ואולם, לא תמיד ארגונים יכולים לשנות הגדרות תפקידים רשמיות לשם הגברת המשמעותיות בעבודה. עם זאת, ניתן לעודד שינוי מאפייני העבודה בצורה לא רשמית על ידי העובדים, דרך הענקת הזדמנויות לעיצוב עבודה – קרי, הזדמנויות ליוזמה מצד העובד נוקט למען הגדרה מחדש של גבולות עבודתו, בדרך כלל על מנת לשפר לעצמו את תנאי עבודתו, ובין היתר על מנת להגדיל את המשמעותיות שלה עבורו (גל, 2016).

 

תקציר

מבוא

סקירה ספרותית

פרק א – עיצוב עבודה

1.   הגדרה

2.   מניעים לעיצוב עבודה

3.   השלכות של עיצוב עבודה

פרק ב' – משמעותיות בעבודה

1.   הגדרה

2.   מקורות למשמעותיות בעבודה

3.   תוצאות המשמעותיות בעבודה

פרק ג' – הקשר בין עיצוב עבודה למשמעותיות בעבודה

1.   קיומו של הקשר בין עיצוב למשמעותיות

2.   גורמים המסבירים את הקשר בין עיצוב למשמעותיות

3.   תוצאות אפשריות לקשר בין עיצוב למשמעותיות

סיכום

ביבליוגרפיה

190.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3071
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.