נושא העבודה שנחקר הינו שחיקת מורים והקשר עם שביעות רצון בעבודה, תחושת מוטיבציה ומחויבות ארגונית. סוגיית תחושת השחיקה של המורים נחקרה רבות בספרות וכן היא ידועה כתופעה נפוצה לצערנו. נראה כי על אף שמרבית המורים מתחילים לעבוד עם תחושת מוטיבציה גבוהה, הלחץ, הדרישות לעמוד בלוח זמנים ועומס המטלות גובר על תחושת הסיפוק מעצם ההוראה עצמה, דבר שמוביל לתשישות נפשית, תחושת שחיקה וכן לבסוף, פגיעה במוטיבציה של המורה ובשביעות הרצון שלו ( Fernet, Guay, Senécal & Austin, 2012). כתוצאה מכך, איכות ההוראה של המורה נפגעת ובמקרים קיצוניים, מורים איכותיים רבים עוזבים את המקצוע (Akbaba, 2014).
לפיכך ומשום שמקצועו של המורה הינו אחד מן המקצועות החשובים ביותר בחברה שלנו כיום, בחרנו להתמקד בנושא השחיקה ולהבינה מנקודת מבט ארגונית. ייתכן כי הבנה מנקודת מבט זו עשויה לספק ראייה חדשה אודות למורכבות תפקידו של המורה ובכך להוות בסיס לתכנית עבודה עם השלכות פרקטיות בנוגע לשימור ושיפור הרווחה הנפשית של המורה. כמו כן, על אף שבית ספר מתפקד כמוסד חינוכי ו'הלקוחות' שלו הינם התלמידים ולעיתים גם ההורים, הוא למעשה ארגון לכל דבר, בו העובדים הינם ליבו הפועם של הארגון. אנחנו מאמינים כי באמצעות ניתוח התנהגות של עובדים בארגון בשלושת הרמות: רמת מאקרו, מזו ומיקרו, ניתן להעמיק את ההבנה אודות עבודת המורה. ברמת המאקרו, ניכר לכל בית ספר יש תרבות ארגונית, חזון וצביון לפיהם הוא מתנהל ואלו מעצבים את כל המהות והעשייה של בית הספר.