השפיטה והפסיקה כגורם יעיל במשא ומתן פתרון משבר חברת סאני-סמסונג

מזהה: 6190
מאמר חם

מבוא :

עבודה זו דנה בדרכים שונות לפתרון סכסוכי עבודה: דיון פנימי בין הצדדים, סהתיעות בצד שלישי, בוררות וגישור וכדומה.  השפעת הפסיקה כגורם מסיים יעיל של סכסוכי עבודה. במוקד העבודה סכסוך העבודה בחברת סאני אלקטרוניקה לגבי זכות העובדים להתאגד כוועד. איכות הפתרון  נמדדת בחזרה מידית לעבודה והכרזה על סיום הסכסוך - משתנה תלוי. הפסיקה – משתנה מסביר. הכוונה להוכיח שהפסיקה מצאה את הפתרון היעיל ביותר מבחינת כסף ומשאבים.

 

סקירת ספרות

2.1 דיון פנימי

מחקרי נעשה לגבי שכר ספרנים. בעוד שמספר קטן של מחקרים חקר משא ומתן על שכר בספרנות, אף אחד מהם לא התמקד בספריות אקדמיות קנדיות. נבחנו שאלות כמו: מהם המניעים והחסמים המשפיעים על משא ומתן על הצעת תעסוקה,כאשר ספרנים קנדים מנהלים משא ומתן, על אילו נושאים דנים, והאם הם מרגישים שהם הצליחו. הבנה טובה יותר של נושא זה עשויה לעודד שיחות משא ומתן ולהעצים ספרנים במשא ומתן להציע תעסוקה בעתיד לשיפור המשכורות ותנאי העבודה.

סיכום מחקר ראשוני זה של ספרנים אקדמיים קנדים מעלה נקודות דומות לאלו שעלו במחקר אמריקאי קודם, שהראה  את חוסר הניסיון של המשתתפים וחוסר הוודאות בנוגע ליזום משא ומתן מהווים חסמים לפתיחת דיונים אלה. למרות שפע משאבי התעסוקה המקוונים, יש צורך לצייד את הספרנים בכישורים לנהל משא ומתן על הצעות התעסוקה שלהם בביטחון עצמי ואסרטיביות. עם זאת, למעסיקים יש גם תפקיד חשוב בהזמנת משא ומתן. למרות שמשאבים מבוססי ייעוץ ימשיכו להיות בעלי ערך להצלחת המשא ומתן של הספרנים, תחום  זה זקוק ליותר מחקרים מבוססי ראיות. מחקר זה חייב להיות נגיש ומשולב בהכשרה ותצפיות מתאימות (Cardozo & Scot, 2021).

 

מבוא ורקע לסכסוך

סקירת ספרות: צורת התערבות במשא ומתן

דיון פנימי

דיון עם צד שלישי

בוררות וגישור

התערבות שפיטה ופסיקה

ניתוח אירוע – פסק דין סאני

רקע לסכסוך

האם המשא ומתן אותו ניהלו הצדדים הסתיים לשביעות רצונם עם הפסיקה?

תחושת שני הצדדים לאחר פתרון המשבר

סיכום

ביבליוגרפיה

 

200.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3250
היקף עמודים:
12
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.