השפעת נשים על התרבות הארגונית בחברות היי טק

מזהה: 4535

תרבות ארגונית היא סוגיה מופשטת ובעלת משמעויות רבות עבור כל ארגון. התרבות הארגונית טומנת בחובה את הערכים של הארגון, דרכי הפעולה שלו, השפה בה העובדים מדברים זה עם זה ועם הלקוחות שלהם, והיא גם יכולה להיות בהחלט ההבדל בין ארגון מצליח לבין ארגון כושל (רזי ויחזקאלי, 2006). בד בבד, ישנם מחקרים אשר גורסים כי לסוגיה המגדרית יש השפעה רבה על עיצוב התרבות הארגונית בארגון ועל יכולתה להשפיע על תרבות הניהול והתרבות הארגונית בארגון (Frenkel, 2008).

ארגוני היי טק לעומת זאת, נחשבים זה שנים רבות לארגונים החדשניים ביותר בעולם, אך גם אלו שמעצבים שיטות ניהול חדשות, נורמות תרבותיות יוצאות דופן, ואף התייחסות שונה מאד לעובדים מאשר ארגונים רגילים אחרים. זאת עקב העובדה שחברות היי טק עוסקות מטבע הדברים בטכנולוגיות החדישות ביותר ונדרשות לרמת יצירתיות גבוהה ויכולת תגובה מהירה במיוחד כדי להתמודד עם שוק כה משתנה ותחרותי (Selwyn, 2007).

מחקר זה יסקור  את הידוע במחקר ובספרות האקדמאית בנוגע לדרך שבה נשים משפיעות על ומשתלבות בתרבות הארגונית בארגוני היי-טק. כלומר, במחקר זה אני מבקשת להבין ׳כיצד נשים משתלבות ומשפיעות על התרבות הארגונית בארגוני היי-טק?׳ (קרי, שאלת המחקר). ארגוני היי-טק, למרות קיומם כבר עשרות שנים בתוך החברה הישראלית ובכלל, נחשבים לארגונים חדשניים יותר עם תרבות ארגונית דומיננטית ובעלת משמעות רבה בתוך הארגון (Cross & Linehan, 2006). 

 

מבוא 

פרק 1: תרבות ארגונית ומגדר

1.1       תרבות ארגונית 

1.2       תרבות ארגונית ומגדר 

1.2.1    סימבוליות, תרבות ארגונית ומגדר

1.2.2    השתלבות בתרבות ארגונית גברית 

1.3      מודלים של תרבות ארגונית ומגדר

1.4      סיכום 

פרק 2: ניהול ומגדר

2.1        ניהול

2.2        ניהול ומגדר

2.2.1     גישת הרפורמה  

2.2.2      גישת ההתנגדות 

2.2.3     גישת ההתקוממות 

2.2.4     מנהיגות ונשים 

2.3      סיכום 

פרק 3: תרבות ארגונית וארגוני היי-טק  

3.1       מאפיינים של ארגוני היי-טק 

3.2      תרבות ארגונית בארגוני היי-טק 

3.2.1    תרבות ארגונית אינדיבידואלית  

3.2.2   העבדות המודרנית 

3.3      סיכום  

פרק 4: דיון – השפעת נשים על תרבות ארגונית בחברות היי-טק 

4.1     השפעה מגדרית על תרבות ארגונית בארגוני הייטק 

4.2    מקרי בוחן 

פרק 5: סיכום 

מקורות 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מגדר | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
11769
היקף עמודים:
33
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.