התנהגות ארגונית - מבחן

מזהה: 3619
מאמר חם

חלק א' – מוטיבציה

נתחו את מקור ההנעה של זיו אלול על פי שתיים מתיאוריות המוטיבציה שנלמדו. יש להביא דוגמאות וציטוטים מהאירוע. 

 

הגורם שמניע את זיו אלול הוא הרצון לעשות נכון את הדברים הנכונים (לרתום את העובדים, לגבש ולאתגר אתם)- הוא גם באותה נשימה מדבר על הסטארט-אפ הבא, ומדגיש שלא כסף הוא שמטריד אותו אלא הערך של לעשות דברים נכון, לרתום עובדים, ליזום ולהוביל.

תאוריית הצרכים של מקלילנד: את מקור ההנעה של אלול ניתן לפרש פעם אחת דרך תאוריית הצרכים של מקלילנד המדברת על צורך ההישג- הנעה לכיוון של הישגים אישיים, שליטה, מטרות מאתגרות ("אולי עוד כמה שנים שוב תראייני אותי על הסטארט אפ הבא") , צורך העוצמה- אנשים שאוהבים להשפיע על אנשים אחרים, חשיבות גבוהה למעמד, עצמה אישית לעומת עצמה חברתית ("רציתי תמיד לעשות נכון את הדברים הנכונים, לרתום...לגבש ולאתגר אותם, נעשה הכול כמו שאנחנו יודעים... ואולי עוד כמה שנים שוב תראייני אותי".). וצורך ההתחברות- צורך לזכות בהכרה ואמון של אחרים, העדפה לשיתופי פעולה.

 

חלק ב' – תפיסה 

אבחן/י את הייחוסים שעשה כל אחד מעמיתיה של ליאורה על פי ממדי הייחוס שהציע ווינר (פנימי/חיצוני, קבוע/ארעי, נשלט/לא נשלט). הסבר/י דעתך. 

יורם - מנהלה הישיר: דרישות התפקיד היו מאוד מורכבות ומעורפלות. המטרות והדרישות לא הוגדרו בצורה ברורה, היו סתירות פנימיות בין פרטי המכרז. נראה שהם בעצמם לא הבינו את מה שניסחו. הייחוס שעשה יורם בכך שדיבר על מכרז מעורפל שמחבריו לא הבינו מה הם ניסחו בעצמם באמצעות גורם חיצוני (לא יציב)- הסיבה אינה תלויה לדעתי בליאורה אלא באופן חיבור והגשת המכרז, לאור סיבה אקראית- כי המטרות והדרישות פשוט לא הוגדרו בצורה ברורה וכמובן שמדובר על סיבה שהיא נשלטת, כי ניתן היה להתארגן טוב יותר ולהגיש מכרז ברור.

תומר -  הסגן של דני: ככה זה בחיים. לעתים זוכים ולעתים מפסידים. תניחי לזה, יש פה גם עניין של מקריות, לא חייבים לחפש סיבות מורכבות שכאלה.  גם תומר מייחס את הסיבה לגורם חיצוני ולא יציב ותולה אותה במקריות (מזל), כלומר היא גם אקראית ואיננה קבועה, כי מזל הוא עניין משתנה וככזה הוא גם בלתי נשלט כמובן.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
2161
היקף עמודים:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.