שאלה 1 - סעיף א׳
לפי הגישה הפונקציונלית לתרבות, מתוארים שלושה אופני יחסים בין התרבות הכללית לבין תרבות הארגון. הראשון מתאר מצב לפיו התרבות הכללית של סביבת הארגון, תרבות הקהילה והחברה הכללית, חודרת אל תוך הארגון ומשפיעה עליו. כלומר תרבות הארגון הפנימית משקפת את התרבות הכללית החיצונית. הדפוס השני מתאר את היחסים ההפוכים, לפיו תרבות הארגון היא הגורם המשפיע, בכיוון ההפוך, החוצה אל התרבות הכללית. כלומר, הארגון בעצמו מייצר ערכים וסמלים, אשר משווקים באמצעות מוצרי החברה אל החברה הכללית, ומייצרים השפעה תרבותית וערכית בקהילה החוץ ארגונית. הדפוס השלישי מתאר את תרבות הארגון, כגורם אחד מבין מכלול הגורמים, המסייעים לארגון להסתגל לסביבתו החיצונית.
שאלה 2 – סעיף א׳
בתרבות הארגונית של שירות המדינה באות לידי ביטוי שתי הנחות יסוד המתוארות במודל של שיין על תרבות הארגון. ההנחה הראשונה הינה הנחת היסוד בדבר יחס הארגון לסביבה. בחומר הנלמד (עמ׳ 28) מתוארים שלושה אופנים של תפיסת חברי הארגון את היחס בין הארגון לסביבתו: הארגון כשולט על סביבתו, כנשלט על ידה או כמנהל איתה יחסי גומלין הדדיים. בכתבה מתארת את תפיסתם של גורמים בשירות המדינה את ענף היי-טק, כלומר את הסביבה הארגונית, כסביבה שבה מתקיימת תחרות עזה בין הארגונים השונים על העסקת עובדים איכותיים. שירות המדינה אף הגדיל לעשות כאשר למד מחקרים בנושא וגילה כי בעת הנוכחית ישנו הכרח בשימוש בפלטפורמות כגון לינקדאין בסביבה הארגונית התחרותית.