מהות המנהיגות המעצבת ומרכיביה בארגונים והשפעתה על אפקטיביות העובדים

מזהה: 3440
מאמר חם

החל משנות השמונים, החל תהליך האדרה עצום של פונקציית המנהיגות בארגונים לאור ההבנה הברורה כי תפקידי ניהול בארגון הוא תפקיד מנהיגותי לכל דבר . מאז, נראה גידול עצום במספר הספרים והמאמרים שעוסקים בנושא ובתכניות הכשרה ניהוליות אשר שינו את כותרתן לתכניות מנהיגות. מעיון קל, נראה כי מרבית מחומרים אלו עוסקים דווקא בחקר סגנון המנהיגות המעצבת והשפעתה על עובדי הארגון. אולם, על אף ריבוי המלל והמחקר בעניין זה, עדיין קיים טשטוש ובלבול לגבי קווי הפיתוח והתיאוריות הברורות. לכן, תעסוק עבודה זו בשאלת המחקר הבאה: מהי המנהיגות המעצבת וכיצד היא משפיעה על אפקטיביות העובדים בארגון?

מטרתה של העבודה היא הסבר בהיר למהות המנהיגות המעצבת ומרכיביה והדגשת השפעתה בארגונים על אפקטיביות העובדים. בכך, תבהיר היא את חשיבותה של מנהיגות זו ותעמוד על דרכיה.

לשם הבהרת המושג "מנהיגות מעצבת" בכלל ומקומו והשפעתו בשדה הארגוני תערך סקירת ספרות מקיפה, מקצועית ועדכנית, אשר תסביר את המנהיגות המעצבת ורכיביה על פי מודל "הטווח המלא של המנהיגות" שנדלה ממאמרו של אבוליו שנמנה ממפתחיו. זאת, לאור היות מודל זה עדכני, בעל תהודה רחבה בספרות המחקר ומאושש אמפירית. כמו כן, ייעשה שימוש מרכזי בספריו של פרופ' מיכה פופר מן החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה ששימש כמפקד בית הספר לפיתוח מנהיגות בצה"ל.

העבודה תורכב באופן הבא: ראשית, יוצגו סגנונות המנהיגות השונים ויודגשו מרכיבי המנהיגות המעצבת על פי המודל הנזכר, לאחר מכן תובהר מקומה של מנהיגות זו בארגונים המערביים בני זמננו ותוצג השפעתה על העובדים.

 

מבוא

סקירת ספרות

1. המנהיגות כהשפעה

2. מנהיגות מתגמלת למול מנהיגות מעצבת על פי מודל הטווח המלא

2.1. המנהיגות המעצבת בארגון המודרני 

2.1.1. ממצאי השפעת המנהיגות המעצבת על עובדי הארגון ויעילותם

סיכום

נספח – רפלקציה 

140.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
2275
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.