א. תיאוריית האירועים הרגשיים מצביעה על הקשר שבין אירועים בעבודה, בין אם בעלי אופי חיובי ובין אם בעלי אופי שלילי, לבין תגובות רגשיות של העובד וההשפעות של קשר זה על תחושת הסיפוק והמחויבות של העובד לארגון, בעיקר אם אירועים אלו נמשכים לאורך זמן. כמו כן, גם מנהלים הינם חשופים להשפעות של אירועים רגשיים שמתרחשים בארגון אשר השפעה זו עשויה לבוא לידי ביטוי בתהליך קבלת ההחלטות של המנהלים ובסוג ההחלטות האסטרטגיות שהם מקבלים. האופן שבו אירוע רגשי ישפיע על המנהל תלוי רבות גם במידת המודעות העצמית של המנהל, כך שמנהל בעל מודעות עצמית נמוכה יתקשה יותר להגיב באופן מותאם לרגשות שהוא חווה וכתוצאה, עשוי להתנהג באופן בלתי הולם כלפי העובדים שלו.
בכתבה, תיאוריית האירועים הרגשיים באה לידי ביטוי בכך שהיא מציגה כיצד המנכ"לית של סטארט-אפ המזוודות מושפעת מהאירועים הרגשיים המתרחשים ומהן ההשלכות של כך. האירועים הרגשיים בארגון הינם אירועים הקשורים לאובססיה של המנכ"לית לספק ללקוחות את השירות הטוב ביותר. חלק מאירועים אלו התרחשו באופן טבעי, כחלק מכשלים שעלולים לקרות, למשל שליחת מזוודה ללקוח מבלי שהוטבע כראוי שם הלקוח, או באופן יזום על ידי המנכ"לית כאשר היא נהגה להתקשר באופן רנדומלי למחלקת שירות לקוחות, כדי לבחון את מידת היעילות של קבלת המענה. לאירועים הרגשיים הללו היו השלכות בעיקר על העובדים, אשר חוו יחס מתעלל ומתערם מצד המנהלת, אשר דרשה מן העובדים שלה לספק ללקוחות שירות לקוחות ללא פגמים וכאשר היו פגמים, השפילה אותם ונזפה בהם.