עמדות עובדים ביחס להתנהלות החברה בנוגע לסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה

מזהה: 6917
מאמר חם

הטרדה מינית בכלל והטרדה מינית במקום העבודה בפרט הינה תופעה עתיקה (עוד מתקופת התנ"ך), רחבה (תופעה עולמית) ופוגעת בנשים בעיקר, אך גם בגברים. היקף ההטרדה המינית של נשים במקום העבודה גדולה מאד – 80% מהנשים בארה"ב דיווחו ב 2018 על הטרדה מינית Keplinger et al. 2019)) ו 20% מהגברים בארה"ב דיווחו על הטרדה מינית (Shaw, et al. 2018). בקנדה חל גידול של 166% בהיקף התלונות על הטרדה מינית במקום העבודה בין 2016-2018  Reynolds, 2021) ) ובישראל 40% מהנשים נחשפו להטרדה מינית במקום העבודה (לוי, 2010).

היות ומרבית האינטראקציות בין גברים לבין נשים מתקיימת במסגרת העבודה, ההטרדה המינית באה לידי ביטוי בעיקר במקומות העבודה. בארגוני שירות - בהם קיימת תפיסה בסיסית של ריצוי הלקוח ודאגה לשביעות הרצון שלו וכוחם של העובדים מתגמד מול כוחו החריג של הלקוח ש"תמיד צודק" - עובדים מתקשים להתנגד להטרדות מיניות ולא זוכים להגנת הארגון (Ream, 2000).

שאלת המחקר: מהם עמדות עובדים ביחס למדיניות הממשלה ולהתנהלות החברה בנוגע לסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה?

מטרת המחקר: לבחון את עמדות העובדים והעובדות בארגון שירות (רשתות אופנה) בישראל בנוגע ליחס המדינה והחברה לסוגיית ההטרדות המיניות במקום העבודה.

רציונל המחקר: קיים חוק נגד הטרדה מינית. קיימות הנחיות ממשלתיות לארגונים לפעול למיגור התופעה בכלים שונים (הדרכה ומניעה, אחראי ארגוני, טיפול) ומחקרים רבים מתפרסמים בנושא השיח הפמיניסטי הערני בשנים האחרונות.

 

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

הטרדה מינית: הגדרות, קריטריונים, מאפיינים והשלכות

הטרדה מינית במקום העבודה – סקירה משווה

יחס הארגון להטרדות מיניות

אסטרטגיות ההתמודדות של נשים מוטרדות מינית

השפעת ההטרדה המינית על עובדות מוטרדות

הטרדה מינית בישראל

היקף, מדיניות, חקיקה

יחס הארגון בישראל להטרדה מינית במקום העבודה

יחס החברה בישראל להטרדה מינית במקום העבודה

יחס בתי המשפט להטרדה מינית

שיטת המחקר

כלי המחקר

הליך המחקר

התמות המרכזיות

ממצאי המחקר

דיון וסיכום

מגבלות המחקר

המלצות להמשך המחקר

ביבליוגרפיה

שאלון המחקר

נספחים – תמלול ראיונות

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
13708
היקף עמודים:
38
מספר מקורות:
25
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.