חברת קופיקס פרצה לתודעה בישראל בשנת 2013 כאשר היא ביצעה מהפכה במחירי המזון בבתי הקפה. המודל העסקי של החברה הציע מחירים אחידים לכלל מוצריה העומדים על 5 ₪ לפריט. מהדוחות הכספיים של החברה רואים בין השנים 2014 – 2015 הכפלה של שיעור המכירות. בשנת 2014 החברה השיגה מחזור 51 מיליון ₪ ובשנת 2015 החברה השיגה מחזור של 107 מיליון ₪. למרות צמיחתה של החברה החליטה החברה בפברואר 2017 לשנות את תמחיר המוצרים הנמכרים ולהעלות את המחירים ולהעמיד אותם על 6 ₪. בעבודה זו נטען כי חלק מהסיבות שהובילו לעלייה במחירי המוצרים נבעו מניהול שרשרת האספקה.
ניהול שרשרת אספקה עוסקת באופן הטיפול במלאי המוצרים הנמכרים בחברה החל משלב הרכש של חומרי הגלם ואחסונם ועד לשלב הפיכתם למוצר סופי לצורך מכירתם ללקוח הסופי. שרשרת אספקה יעילה תימדד בהשגת יעדים הנוגעים לשביעות רצונם של הלקוחות באמצעות אספקת מוצרים איכותיים בזמן הנכון ובמקום הנכון. במאמרים שנביא בעבודה נראה כי קיים קשר בין ניהול נכון של שרשרת האספקה בייחוד בכל נושא שיתוף הפעולה בין כל הגורמים המעורבים בשרשרת האספקה ובבחירת המודל המתאים לניהול שרשרת הספקה לבין ביצועי החברה בתחום הרווחיות וצמצום עלויות.
הסיבות לבחירת נושא לעבודה נבעה ממספר סיבות עיקריות:
רבות מהחברות כיום בישראל חושבות כי שחיקה ברווחיות וירידה בהכנסות נובעת בהכרח מגורמים שאינם בשליטת החברה. ולכן הם מנסות למצוא דרכים שונות לצורך שיפור הרווחיות. אולם, בפעמים רבות נגלה כי ייעול שרשרת האספקה והגברת שיתוף הפעולה בין הגורמים השונים המעורבים בשרשרת האספקה יכולה לסייע לשיפור הרווחיות מבלי למצוא פתרונות שונים כגון פתרון העלאת מחירים וכיו"ב.
1. מבוא
2. הבעיה המתוארת בכתבה
3. הפתרון המוצע בכתבה
4. פתרון אלטרנטיבי לפתרון הבעיה
5. חיזוק לפתרון האלטרנטיבי ממאמרים אקדמאיים
6. סיכום ומסקנות
7. רשומה ביבליוגרפית
8. נספחים