שאלה 1:
ניתוח ממצאים לעיל:
שיעור הלקוחות מסך המאזן נמצא בשנת 2020 בשיעור 7% וזאת בדומה לרמה שהיה בה בשנת 2017. יתרתה לקוחות החברה ירדה בשיעור של כ- 7% בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019, הקיטו נובע הן מעיתוי קבלת תשלום בעקבות מכירות החברה והן מקיטון בפעילות במגזר ההשכרה.
שיעור הספקים מסך המאזן עלה בשנת 2020 והסתכם לשיעור של כ- 65% וזאת כתוצאה מגידול חד ביתרת הספקים בשיעור של כ- 65% בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019, בגידול נובע בעיקר מעיתוי ברכישות כלי רכב מיובאים וכן מעיתוי רכישת כלי רכב חדשים מיצרנים בחברה.
המלאי נמצא במגמת עלייה לאורך השנים 2018 – 2020 , כאשר בשנת 2019 המלאי עלה בשיעור 32% ואילו בשנת 2020 עלה בשיעור 14%. שיעור המלאי מסך המאזן עלה אף הוא בצורה עקבית בשנים 2018, 2019 ו 2020 והסתכם לשיעור 10%, 13% ו- 14% בהתאמה. הגידל במלאי נובע מגידול בהיקף הרכישות מלאי רכב חדש בסוף שנת 2020 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
שאלה 3:
סעיף ג
הירידה בהכנסות החברה בשנת 2020 לעומת 2019 מוסברת בעיקר מירידה בהכנסות החברה ממגזר השכרת כלי רכב לז"ק (ליסינג) וזאת בשל אירוע הקורונה. הירידה בשנת 2019 לעומת 2018 עיקרה בירידה בהכנסות החברה ממכירת כלי רכב בשיעור 13.6%.
יחד עם זאת, יש לציין כי הכנסות החברה ממכירת כלי רכב חדשים דווקא עלתה בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019 וזאת בשיעור 2.3%. העלייה כאמור במכירת כלי רכב חדשים תרמה לעלייה בשיעור הרווח הגולמי של החברה בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019 וזאת בשיעור של 6%.
רואי לציין גם כי פעילות מכירת כלי רכב חדשים תורמת כ 37.6% לרווח של החברה בשנת 2020 ואחריה פעילות הליסינג אשר תרומתה לרווח של החברה בשנת 2020 הסתכמה לשיעור 35.3%.