מטרת העבודה לבצע הערכת שווי וניתוח הדוחות הכספיים של חברת רמי לוי שיווק השקמה (2006) בע"מ תוך התמקדות בניתוח ענף המזון וסיכוניו ובהשוואה לרשת שופרסל, המתחרה העיקרית של חברת רמי לוי שיווק השקמה. ניתוח הענף והחברה התבססו על המקורות הבאים: דוחות סקירה על ענף המזון, דוחות כספיים ודוחות דירקטוריון של חברת רמי לוי לשנת 2014 ולרבעון הראשון שהסתיים ביום 31 במרץ 2015, אתרי אינטרנט פיננסיים כדוגמת הבורסה לניירות ערך, מאיה וביז-פורטל ועיתונות כלכלית וצרכנית. ההתמודדות של חברת רמי לוי על התחרות בענף המזון מתבטאת במספר מישורים: הצעות מחיר זולות לצרכנים, הקטנת תלות בספקים ונותני שירותים, יכולת ניהול מלאי בצורה יעילה וחסכונית .
בעבודה זאת, בוצע ניתוח מעמיק של דוחות מאזן, רווח והפסד, תזרים מזומנים ושימוש ביחסים פיננסיים המתאימים והשוואתם לרשת שופרסל ולענף המזון כולו. מהדוחות הכספיים של שנת 2014 עולה כי הרווח הנקי של החברה ירד ב – 23% לכדי 93 מיליון ₪ חרף גידול בהכנסות של 6% לכדי 3.4 מיליארד ₪. הרווח התפעולי ירד ב – 9.3%. היחסים הפיננסים מצביעים גם על עליה בימי לקוחות ומלאי ונזילות הולכת וקטנה. בנוסף, בוצעה הערכת שווי בשיטת היוון תזרימי המזומנים עתידי - DCF נכון ליום ביצוע הערכת השווי חברת רמי לוי נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 2,333,175 אלפי ₪. שווי שוק אשר נמצא לפי שיטת היוון תזרימי מזומנים הוא 1,748,726 אלפי ₪ . ההבדלים נובעים ככל הנראה מאחוז היוון גבוה מאחר ובשנת 2014 שרר משבר בענף המזון אשר מתבטא בהפסדים בדוחות הכספיים של כל רשתות המזון כולל המתחרה שופרסל.