ניתוח הסביבה השיווקית של מיזם "מהלב לצלחת", מיזם המתמקד בארוחות חמות לקשישים בודדים ורעבים (פירוט בנספח ובהרצאת אורח שתתקיים במהלך הקורס).
מיזם חדש וחשוב הוקם במטרה לספק לקשישים שידם אינה משגת ארוחה חמה ומזינה עד הבית.
אתגרים גדולים עומדים בפני מיזם זה, בתקופה קשה שבה עמותות ומיזמים רבים מנסים לגייס מתנדבים ומשאבים.
1.רקע קצר על המיזם
2.ניתוח מצב
·נתוני רקע על הענף – הגדירו את הענף הרלוונטי למיזם ובדקו את מידת האטרקטיביות של הענף בו פועל המיזם. נתחו בהתאם למודל חמשת הכוחות של פורטר. הגדירו את רמת האטרקטיביות ביחס לכל אחד מהכוחות ובהתייחס למכלול הכוחות גם יחד.
·ניתוח מתחרים – הגדירו את המתחרים המרכזיים של המיזם, באיזו רמת תחרות הם מתחרים ואת עיקרי הפעילות השיווקית של המתחרים הללו
·ניתוח גורמים נוספים בסביבה השיווקית – הגדירו גורמים משמעותיים ותפקידם הפוטנציאלי בסביבה השיווקית של המיזם
מודל SWOT
הציגו ניתוח של מודלSWOT למיזם, תוך התייחסות לארבעת מרכיבי המודל
הגדירו את הפוקוס האסטרטגי הנדרש למיזם על פי מודל SWOT
המלצות
הציעו לפחות שלוש הצעות להתמודדות של המיזם עם האתגרים העולים מניתוח הסביבה השיווקית, נמקו את ההצעות שלכם על בסיס המודלים והתיאוריות שנלמדו.