גורמי השפעה על מחירי הדירות בישראל 1995-2015

מזהה: 2565
מאמר חם

נושא מחירי הדירות הוא אחד הנושאים הנידונים ביותר בשיח הכלכלי בן ימינו, הן בתקשורת, הן בפוליטיקה והן במחקר. לכך שני גורמים עיקריים: הראשון הוא התפקיד המרכזי שמילא שוק הנדל"ן, ובפרט בועות בשוק הנדל"ן, בהתפתחותם של משברים כלכליים מאז 2008 (Duca, Muellbauer & Murphy, 2010). השני הוא עליות המחירים החדות שנרשמו בשוקי הנדל"ן במדינות רבות, בתגובה לרמות הריבית הנמוכות הנהוגות בעולם מאז המשבר הפיננסי הגדול בארה"ב (Andre, 2010).

הרצון לחזות תנודות חריפות במחירי הדירות, לצד הרצון למתן תנודות אלו כאשר מתעורר החשש שהן מסכנות את יציבות המשק או פוגעות ברווחת האזרחים מעורר עניין רב בגורמים המשפיעים על מחירי הדירות. מחקרים רבים פורסמו בנושא בשנים האחרונות אך מהם עולה כי אין הסכמה גורפת בנוגע לגורמי ההשפעה על מחירי הדיור. ממצאים שונים ואף סותרים קיימים, הן בנוגע להשפעתה של הריבית (Mayer & Sinai, 2009; Glaeser, Gottlieb & Gyourko, 2013) והן בנוגע להשפעתם של שינויים ברמות השכר על מחירי דירות (Van Nieuwerburgh, 2010; Zhang, Hua & Zhao, 2012).

שוק הדירות בישראל מתאפיין בתנודתיות גבוהה של המחירים ב-25 השנים האחרונות. בשנות ה-90 של המאה הקודמת - בתגובה לגלי ההגירה מברה"מ לשעבר ותמריצים שנתנו ממשלות באותן שנים לקבלנים, על מנת לענות על הביקוש העצום לדיור שיצרה אותה הגירה - התאפיין שוק הדיור בישראל בהיקף בנייה גדול מאוד, לצד עלייה מתונה אך רציפה במחירים.

 

תקציר

מבוא

סקירת ספרות

שיטות מחקר

ממצאים

סיכום

ביבליוגרפיה

נספחים 

345.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
5520
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.