אחריותם המוסרית של עסקים למנוע נזקים לסביבה כתוצאה מפעילותם

מזהה: 7748
מאמר חם

ב-2014 התפוצץ צינור נפט של חברת קצא"א בשמורת עברונה שבנגב וגרם זיהום סביבתי חמור – גם לחיות הבר והצמחייה בשמורה, וגם לתושבי האזור. בנובמבר 2021 הוגש נגד החברה וארבעה מבכיריה  כתב אישום, לאחר שבשנים קודמות כבר נתבעה החברה בתביעה ייצוגית על הנזקים לתושבי הסביבה. לפי כתב האישום החדש, החברה נהגה באופן רשלני מאד באירוע הזה. ההגנה טוענת שהיה זה אירוע חריג ונקודתי, ושמאז היא שינתה את דרך הפעולה שלה. אך התביעה מציינת שבמהלך העשור האחרון היו לפחות 12 דליפות נפט מצינורות נפט של החברה, שצפויה להגדיל מאד את הפעילות שלה בשנים הקרובות בעקבות הסכמים להובלת נפט מאיחוד אמירויות המפרץ.

התפוצצות צינור הנפט היא רק דוגמא אחת מיני רבות – ובמהלך עבודה זו תובאנה דוגמאות נוספות – לנזקים הרבים הנגרמים לסביבה הטבעית בעקבות פעולות בני האדם, והפעילות העסקית בכלל. כפי שנראה לאורך העבודה, במקרים רבים הנזקים אינם נגרמים עקב פעילות בלתי חוקית או כזו שמובילה לתביעות אזרחיות או פליליות בבתי המשפט. לעתים קרובות הנזקים הסביבתיים החמורים נגרמים בעקבות פעילות הנחשבת לחוקית ולגיטימית. בנוסף, גם במקרים בהם החוק מטיל מגבלות על פעילות זו, אין הבטחה כי המגבלות הללו ייאכפו ביעילות ואכן ישמרו על הסביבה.

ההשלכות הסביבתיות של הפעילות העסקית והתעשייתית ניכרות בכל תחום הנוגע לסביבה.

 

מבוא 

1. פרק רקע: נזקים סביבתיים בפעילות העסקית  

1.1 ההשלכות הסביבתיות של הפעילות העסקית

1.2 ההכרה הגוברת בנוגע לאחריותם המוסרית של עסקים

1.3 אתיקה סביבתית

1.4 קיימות

2. ניתוח באמצעות תחליפי מוסר   

2.1 השוק החופשי כתחליף מוסר

2.2 החוק כתחליף מוסר

2.3 הסביבה החברתית כתחליף מוסר

2.4 הארגון העסקי כתחליף מוסר

3. ניתוח מוסרי 

3.1 עקרון הזכויות

3.2 גישת התועלתנות

3.3 עקרון החובות

4. מוסר יישומי: קבלת אחרית באמצעות קוד אתי אותנטי 

4.1 עקרונות הניסוח של קוד אתי אותנטי 

4.2 העקרונות הסביבתיים והצעות לסעיפים בקוד האתי 

5. סיכום ומסקנות  

רשימת מקורות 

מקורות אקדמיים

מקורות לא אקדמיים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
איכות הסביבה | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
11591
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.