הדילמה: מסרים סביבתיים מטעים מצד חברות האנרגיה BP, Chevron ו-Exxon Mobil

מזהה: 6774
מאמר חם

שש חברות האנרגיה הגדולות בעולם מבחינה כספית כוללות את .BP, Exxon Mobil, Chevron, Royal Dutch Shell, ConocoPhillips, Total. כל אחת מהחברות הללו מחזיקה בעשרות אלפי בארות נפט ובעשרות בתי זיקוק עצומים בגודלם בכל העולם. נכסים אלו מתורגמים להכנסות שנתיות של מאות מיליארדי דולרים בעבור כל חברה (על כך יורחב רבות בעבודה). במקביל, חברות האנרגיה הללו היו אחראיות על אסונות הטבע מעשי אדם מהחמורים ביותר בעולם שבהם נפט גולמי נשפך ללא בקרה לחופי הים, לקרקעות, למי התהום ופגע בבעלי חיים באזורים רבים בעולם בהם פועלות החברות.[1] אולם, אותן החברות מתגאות במקביל בפרסומים סביבתיים שנויים במחלוקת המציגים את החברות ככאלה שמקדמות שימוש באנרגיות נקיות. פעילות זו קרויה בשפה המקצועית Greenwashing – טיוח ירוק.[2]

דוגמאות לטיוח ירוק כוללות בין היתר את העובדה כי כלל ששת חברות האנרגיה הגדולות מפנות כולן ביחד פחות מ-1% מהכנסותיהן לקידום השימוש באנרגיות נקיות יותר, וזאת בעודן מטעות את הציבור ומציגות דימוי לכך שהן חברות המקדמות שימוש באנרגיות נקיות.

 

1. מבוא

2. צד עסקי 

3. הצגת הפרסומים הכוזבים בנושא איכות הסביבה

4. דיון מוסרי – חקיקה ומגבלותיה

5. סיכום

רשימת מקורות

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
איכות הסביבה | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
9249
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.