תוכן עניינים
מבוא.
פרק 1 – חברת אפל – רקע מקדים..
היסטוריית החברה.
מוצרי חברת אפל.
הכנסות החברה.
פרק 2 – התיישנות מתוכננת – בדגש על חברת אפל.
הגדרות.
רקע היסטורי
יתרונות וחסרונות.
התיישנות מתוכננת בחברת אפל.
פרק 3 – השלכות התיישנות מתוכננת במסגרת מוצרי אפל iPod ו- iPhone. 11
השלכות משפטיות וצרכניות.
השלכות סביבתיות.
פרק 4 דיון מוסרי לתופעת ההתיישנות המתוכננת בדגש על אפל.
תועלתנות.
הציווי המוסרי
סיכום..
ביבליוגרפיה.
מבוא
התיישנות מתוכננת הינו מצב שבו ישנה מדיניות של ייצור מוצרי צריכה אשר הופכים במהירות למיושנים ולכן הם דורשים החלפה. פרקטיקה זו הינה ותיקה והיא קיימת עוד משנות ה-20 של המאה ה-20 כאשר יכולות התעשייה אפשרו ליצור התיישנות טכנית במוצרים כמו מנורות, וזאת בכדי לקצר את אורך חיים. מאז כמעט וכל התעשיות עוסקות בצורה כזו או אחרת של התיישנות המתוכננת.
המניע העיקרי ביצירת התיישנות מתוכננת למוצרים הוא מניע כלכלי. התיישנות מתוכננת מאפשרת לזרז את רכישת המוצרים החדשים ובכך גם לשמר צמיחה כלכלית; היא מאפשרת לקדם חדשנות במוצרים; להפחית את מחירם של מוצרים ישנים ובכך להרחיב את קהל הצרכנים; והתיישנות מתוכננת גם עוזרת לעורר התלהבות צרכנית כלפי מוצרים חדשים. כלומר התיישנות מתוכננת בהחלט יכולה לשרת את הצרכים של התאגידים והצרכנים כאחד.