הדילמות המוסריות המצויות בתופעת ההתיישנות המכוונת - בדגש על מוצרי חברת אפל

מזהה: 1057
מאמר חם

תוכן עניינים

מבוא. 

פרק 1 – חברת אפל – רקע מקדים.. 

היסטוריית החברה. 

מוצרי חברת אפל. 

הכנסות החברה. 

פרק 2 – התיישנות מתוכננת – בדגש על חברת אפל. 

הגדרות. 

רקע היסטורי 

יתרונות וחסרונות. 

התיישנות מתוכננת בחברת אפל. 

פרק 3 – השלכות התיישנות מתוכננת במסגרת מוצרי אפל iPod ו- iPhone. 11

השלכות משפטיות וצרכניות. 

השלכות סביבתיות. 

פרק 4 דיון מוסרי לתופעת ההתיישנות המתוכננת בדגש על אפל. 

תועלתנות. 

הציווי המוסרי 

סיכום.. 

ביבליוגרפיה. 

 

מבוא

התיישנות מתוכננת הינו מצב שבו ישנה מדיניות של ייצור מוצרי צריכה אשר הופכים במהירות למיושנים ולכן הם דורשים החלפה. פרקטיקה זו הינה ותיקה והיא קיימת עוד משנות ה-20 של המאה ה-20 כאשר יכולות התעשייה אפשרו ליצור התיישנות טכנית במוצרים כמו מנורות, וזאת בכדי לקצר את אורך חיים. מאז כמעט וכל התעשיות עוסקות בצורה כזו או אחרת של התיישנות המתוכננת.

המניע העיקרי ביצירת התיישנות מתוכננת למוצרים הוא מניע כלכלי. התיישנות מתוכננת מאפשרת לזרז את רכישת המוצרים החדשים ובכך גם לשמר צמיחה כלכלית; היא מאפשרת לקדם חדשנות במוצרים; להפחית את מחירם של מוצרים ישנים ובכך להרחיב את קהל הצרכנים; והתיישנות מתוכננת גם עוזרת לעורר התלהבות צרכנית כלפי מוצרים חדשים. כלומר התיישנות מתוכננת בהחלט יכולה לשרת את הצרכים של התאגידים והצרכנים כאחד.

440.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
7015
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
31
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.