תוכן עניינים
מבוא.
פרק 1 - ריגול תעשייתי בתחום הטכנולוגי-הדיגיטלי: דילמה מוסר ועסקים..
פרק 2 - פגיעה ביצרנים מקוריים..
פרק 3 - דיון מוסרי
סיכום..
ביבליוגרפיה.
מבוא
ריגול התעשייתי המבוצע על ידי תאגידים מסחריים הינו מצב שבו תאגיד מסוים מנסה לאסוף כל מידע אפשרי על מוצר או שירות מתחרה הקיים אצל תאגיד מתחרה. הריגול התעשייתי יכול להתרחש בצורה חוקית כמו חשיפה לתערוכות שהמתחרה מקיים, נגישות למידע חופשי שהמתחרה מפרסם, נגישות למידע בחנויות ובמקומות אחרים. אולם לצד זה ישנה גם טכניקה נוספת של ריגול תעשייתי המבוססת על התנהלות בלתי חוקית כמו חדירה ופריצה ללא הסכמה של התאגיד ואיסוף מידע על מוצרי התאגיד ללא הסכמה התאגיד שממנו נגזל המידע. הטכניקות של ריגול תעשייתי – בין אם הן חוקיות או לא, הינן מגוונות ומתוחכמות, והן נועדו להסתיר את העובדה כי מבוצע ריגול תעשייתי נגד מתחרה מסוים, כאשר המניע העיקרי של הריגול התעשייתי הוא הגברת הרווחים והיתרונות המסחריים של התאגיד המרגל על פני מתחריו.
ניתן לבסס הצדקה, לעיתים שנויה במחלוקת, לריגול התעשייתי, שכן הריגול מאפשר את הרחבת המוצרים והגדלת התחרות במשק ובכך להפחית את מחירי המוצרים וזאת משום שהבעלות והמונופול על מוצר נשבר וכעת מחולק בין תאגידים שונים. כמו כן, ריגול תעשייתי יכול להוציא קהילות מעוני, כאשר התאגיד מדלג מעל תהליך המחקר והפיתוח שאיננו יכול להתקיים בחברה ללא הון אנושי גבוה וללא משאבים כספיים גדולים, והתאגיד עצמו מיד פונה לייצור המוני ומאפשר לקהילות עניות לקחת חלק בייצור של מוצרים ושירותים.