העלאת מחירי תרופות מצילות חיים

מזהה: 1180
מאמר חם

פיתוחים טכנולוגיים ומכוני מחקר משוכללים עוזרים למצוא פתרונות תרופתיים למחלות רבות שעשויות להביא למותם של בני אדם. אולם יצרני התרופות נהנות מרווחים גדולים עבור מכירת התרופות – שמבקרים רבים רווחים אלה הינם ראויים בהתייחס להיקף ההשקעה במחקר עבור תרופה כזו או אחרת. כך למשל שיעור הרווח של יצרני התרופות בארה"ב בשנת 2013 עלה מ- 10% ל- 42% בחברת פייזר, ואילו ייתר החברות המובילות כדוגמת, Hoffman-La Roche, AbbVie, GlaxoSmithKline, and Eli Lilly, נהנו מעליה ממוצעת של 18% ברווחים. התנאים הקיימים בארה"ב כדוגמת חוסר הרגולציה על קביעת מחירי התרופות מאפשרת ליצרני התרופות לקבוע כל מחיר אותו הם סבורים למחיר ראוי, כאשר חברת הביטוח או החולה נדרשים לשלם אותו. אולם יצרני התרופות לעיתים קרובות מעלות את מחירי התרופות מצילות החיים, מתוך הנחה לפיה חולים במחלות קטלניות יעשו מאמצים רבים וישלמו מחיר גבוה עבור תרופה שתציל את חייהם. כך למשל מחיר תרופת ה- Daraprim שנועדה להתמודד עם מחלת האיידס, זינק מ- 17$ ל- 750$ מתוך רצון להעשיר את קופת הפירמה וגיבוש ההנחה לפיה חולים ישלמו מחיר גבוה עבור התרופות מצילות החיים (DeAngelis, 2016).

דוגמאות לתרופות מצילות חיים במחיר מופקע קיימות למכביר ולמעט Daraprim, ניתן למצוא זינוק במחירי תרופות נוספות. למשל תשעה תרופות מתוך  12תרופות חדשות נגד סרטן שנכנסו לשוק בשנת 2012 עולות כ- 10,000$ לחודש ואילו ייתר התרופות נאמדות במחיר של 6,000 עד 12,000 דולר בחודש (Kantarjian, Fojo, Mathisen, & Zwelling, 2013).  

1. מבוא

2. העלאת מחיר תרופות מצילות חיים – הגדרות

    2.1 היקף התופעה

     2.2 הסיבות למחירי תרופות גבוהים

3. הדילמה המוסרית

    3.1 זכויות מולדות

    3.2 תועלתנות

    3.3 צדק מחלק

4. התמודדות עם האתגרים המוסריים

סיכום ומסקנות

ביבליוגרפיה

 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
בריאות הציבור | מנהל עסקים כללי | פילוסופיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
10767
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
35
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.