שאלה 1
חולשה אחת של השוק כתחליף מוסר - לא הכול פתוח: בכלכלת שוק, אין חסמי כניסה ויציאה, כלומר השוק פתוח לכל מי שרוצה להשתתף והמידע לגביו זמין ונגיש לכל – לכן כל אחד יכול להחליט בצורה רציונלית. זה אמור להביא לכך שהיצרנים מתחרים על לב הלקוחות תוך הורדת מחירים, שיפור המוצר, התייעלות, הגדלת פריון משקי והעלאת איכות החיים. אולם בפועל היצרן שמתחזק, מנסה להגיע למונופול ובדרך לחסום את מתחריו, כדי להגדיל נתח שוק. השגת השליטה בשוק מביאה לקביעת מחירים לא הוגנים ללקוחות, תוך הגדלת רווחים על חשבון כולם ובפרט על חשבון החלשים, וזה לא משנה אם הרווח הושג בעסקה הוגנת או לאו. המונופול גם מביא להצבת חסמי כניסה ויציאה, לעיוות בהקצאת מקורות, להקטנת מגוון מוצרים, וכמובן מגדיל אי שוויון במשאבי המשק.
שאלה 2
הפעולה שתידון בשאלה זו, היא פעילותה של שילב אשר שיווקה ללקוחותיה מושבי בטיחות לתינוקות של MAXI COSI עם תוקף קצר וללא גילוי נאות על כך. הלקוחה אומרת שזה לא הוגן למכור כיסא עם תוקף של 4 מתוך 8 שנים, שכן היא תכננה להשתמש בו גם לילדיה העתידיים. שילב בתגובה טוענת שהחוק לא מחייב אותה לציין זאת במעמד הקנייה[1].
שאלה 3
בשאלה זו ננתח את פעילותה של חברת רמי שבירו הנדסה ובנייה בע"מ, אשר בנתה שישה גורדי שחקים בהרצליה, אך לא פעלה למען הגנה על בטיחות העובדים הזרים שלה, דבר שהוביל לכך שאחד מהם נפטר. כעת מופנה כתב אישום נגד על גרימת מוות ברשלנות של פועל זר[1].