מכירת סיגריות ומוצרי טבק בבתי מרקחת וחנויות בריאות בארצות הברית: הדילמה מוסר ועסקים

מזהה: 1349
מאמר חם

בעבודה זו אני מעוניין לבחון את התופעה, הנפוצה למדי בארצות הברית, של מכירת סיגריות ומוצרי טבק אחרים בבתי מרקחת וחנויות למוצרי-בריאות. הבחינה תהיה של המוסריות של החלטת מנהלי ובעלי החנויות האלה למכור את מוצרי הטבק. יש הטוענים כי לבעלים, כאנשים ויזמים פרטיים, ישנה הזכות למכור בעסקיהם כל מוצר שעולה על דעתם ועשוי להניב להם רווח, והאחריות לא לרכוש סיגריות, למי שלא מעוניין בכך, היא של הצרכן. לעומת זאת, טענה אחרת גורסת כי זה לא מוסרי למכור מוצרים הפוגעים בבריאות באופן מובהק, באותן חנויות ועסקים המעודדים תכניות ומוצרים לגמילה מעישון, כיוון שהרוקחים אמורים להגן ולקדם את הבריאות של הלקוחות שלהם.

מטרת עבודה זו היא לבחון את הסוגיה של מכירת מוצרי טבק בבתי מרקחת וחנויות בריאות בארצות הברית, אשר לעתים יקראו בעבודה זאת בשם "חנויות פארמה"- חנויות המתמחות במכירת שירותי ומוצרי בריאות, היגיינה, קוסמטיקה וניקיון- בסגנון המוכר לישראלים מרשתות כגון "סופר-פארם" ו"ניו-פארם". זאת מן ההיבט המוסרי- מוסר ועסקים. שאלת המחקר בעבודה זו היא, האם מכירת מוצרי טבק בבתי-מרקחת וחנויות בריאות היא מוסרית?

הפרק הראשון בעבודה יציג את הרקע הכללי לסוגיה. אתאר את השוק בארצות הברית ואציג את התופעה הנידונה, ואציג הדילמה המוסרית שהתופעה מעוררת.

הפרק השני ינתח את הסוגיה לאור שני תחליפי המוסר: השוק שחופשי והסביבה החברתית.

הפרק השלישי ינתח את הסוגיה לפי עקרונותיהן של שתי גישות מוסריות-פילוסופיות: תועלתנות וקאנט.

הפרק הרביעי הוא פרק הסיכום של העבודה, בו אציג את מסקנותיה.

מבוא

1. רקע כללי

    מכירת מוצרי טבק בבתי-מרקחת וחנויות פארמה בארצות הברית: מצב השוק ותגובות אנשי המקצוע

2. דיון לאור תחליפי המוסר   

    השוק כתחליף מוסר

    הסביבה החברתית כתחליף מוסר

3. דיון מוסרי

    תועלתנות

    קאנט

4. סיכום ומסקנות

רשימת מקורות 

215.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
בריאות הציבור | מנהל עסקים כללי | פילוסופיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
3434
היקף עמודים:
18
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.