שימוש במידע פנימי הינו מידע על פעילות התאגיד שיכול להשפיע על רווח המנייה. מידע זה איננו מחולק באופן שווה לציבור ולרוב מי שנהנה ממידע פנימי יכול לקבל החלטות מהירות וקריטיות שמשפיעות על הרווחים האישיים שלו, כדוגמת רכישה או מכירה של מניות. מכיוון שמדובר על מעשה שאיננו שוויוני עם הציבור והדבר עשוי לפגוע באמון המשקיעים, בהגינות ובשלמות שוקי ניירות הערך ועקרונות השוק החופשי, הרי שחוקי המסחר בבורסה קובעים כי שימוש במידע פנימי הינו אסור ונחשב למעשה פלילי (Klaw, & Mayer, 2019). אף על פי כן, ישנן עדויות לכך ששימוש במידע פנימי ממשיך להתקיים בעיקר משום שהוא קשה לזיהוי ולהוכחה מול החוק (Adams, Perry, & Mahoney, 2018). מצד שני, למרות שישנו שימוש במידע פנימי, הרי שהשוק החופשי מגלה אדישות כלפי התופעה, הוא ממשיך לתפקד ונידמה כי הוא חזק יותר מאשר החשש כי מידע פנימי ישרת מספר אנשים ולא את כלל השוק. אף על פי כן, השוק החופשי עשוי לראות בכך פגם כאשר לאדם אחד ישנו ייתרון ייחודי שאיננו שוויונו ואיננו חוקי ושיכול לקדם אינטרסים אישיים בעוד שאנשים אחרים באותה סביבת שוק אינם נהנים מאותו הכוח (Smith, & Block, 2016). שאלת המחקר: מהן הדילמות המוסריות בשימוש במידע פנימי?
בפרק הראשון בעבודה אציג הגדרות ומידע מקדים על תופעת המסחר במידע פנימי. פרק זה יאפשר להסביר מהו בכלל מידע פנימי וכיצד הוא מתקיים בפעילות העסקית.
מבוא
פרק 1. מידע פנימי – נתונים ועובדות
פרק 2. מידע פנימי בראי תחליפי מוסר
פרק 3. מידע פנימי בראי עקרונות המוסר
פרק 4. מידע פנימי – קווים לפתרון
סיכום
ביבליוגרפיה