אוקיינוס כחול - Spotify - ניתוח שוק

מזהה: 6234
מאמר חם

שלב א' הגדרה מחדש של גבולות השוק

רקע

שוק צריכת ההאזנה המקוונת הלך וגדל עם עליית האינטרנט והיכולת של המשתמש לקבל את התוכן המבוקש בצורה מיידית וללא הגבלות כלשהן, זאת בניגוד לצריכה ה"מסורתית" של מוזיקה שנעשתה באמצעות החזקה פיזית של נגן ייעודי, דיסק או קלטת אשר עליהם כמות תוכן מצומצמת (Chen, Leon & Nakayama, 2018).

מהפכת האינטרנט של תחילת המילניום הנוכחי שינתה את האופן בו משתמשים צורכים תוכן בכלל, ומוזיקלי בפרט – היכולת לאחסן כמויות מידע עצומות על מחשבים ולהעביר אותם בין אנשים במהירות וללא מגבלות גיאוגרפיות, הפכה את ההאזנה המסורתית לפחות רלוונטית. על רקע זה החלו להיווצר תוכנות שיתוף קבצים בלתי חוקיות שאמנם אפשרו למשתמש הקצה לקבל היצע גדול של תוכן אך מבלי לבקש אישור או לשלם תמלוגים ליוצרי התכנים וכך בעצם פגעו בפרנסתם.

השוק כיום מציע למאזינים לא רק תוכן מוזיקלי אלא גם פודאקסטים (תכנים דמויי תוכניות רדיו להם ניתן להאזין בכל זמן ומכל מקום), אולם הוא צמח בעקבות הצורך של אנשי תעשיית המוזיקה להילחם בתופעת ההאזנות הלא חוקיות שכן אלו היו הנפגעים העיקריים מהמצב החדש שנוצר. תהליך היווצרות שוק ההאזנות המקוונות התחיל לא דרך עלייה של שחקן אחד כי אם בעקבות יוזמות של אמנים וחברות תקליטים בין אם על ידי נקיטת צעדים משפטיים כדי למנוע את הפרת זכויות היוצרים ((Reilly, 2020, ובין אם על ידי מכירת תכנים בצורה מקוונת ובמחיר זול יותר ואף בחינם, תוך הגעה לפלח שוק רחב יותר שאינו מוגבל על ידי ריחוק גיאוגרפי (Aly-Tovar, 2019).

255.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
4099
היקף עמודים:
16
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.