אחריות תאגידית - רקע, מהות, וסקירת מקרים

מזהה: 1721
מאמר חם

"אחריותו החברתית של תאגיד היא להגדיל את רווחיו" כך כתב מילטון פרידמן בשנת 1970 (Friedman, 1970; בתוך: וייס ווינר, 2010). תפישה זו הייתה מקובלת עד כה בעולם הכלכלה והעסקים, אולם בעידן הגלובליזציה אין עוד מחלוקת על כך שכוחם של תאגידים אינו מתבטא רק בעוצמה כלכלית, שלעיתים עולה על זו של מדינות וכי הוא מתורגם לעיתים גם לעוצמה פוליטית-תרבותית-חברתית, המה שמכונה כיום "עוצמה תאגידית" (וייס ווינר, 2010).

חלק מהפעילות התאגידית מתבטא באימוץ מודלים של רגולציה עצמית), בין היתר באמצעות הנהגת "קוד התנהגות אתי", שהתאגיד מפרסם באופן וולונטארי. בדרך כלל עוסקים הקודים האתיים בתרבות הארגונית ובהצהרות בדבר מחויבות התאגיד, מנהליו, עובדיו וספקיו, לכבד נורמות התנהגות בסיסיות של התחשבות במחזיקי עניין, ובכלל זה זכויות עובדים בסיסיות; בין הזכויות הללו ניתן למנות את האיסור על העסקת ילדים או עובדים בכפייה, הימנעות מאפליה ומהטרדה, ושמירה על חופש ההתאגדות של העובדים (אמנת ארגון העבודה הבינלאומי, 1998). קודים וולונטאריים אלו עשויים לכלול גם התחייבות לשמירה על איכות הסביבה, על זכויות אדם, על שקיפות ארגונית ועל מחויבות לקידום זכויות חברתיות. תאגידים רבים מפרסמים את פעילותם זו בדו"ח אחריות תאגידית, על-פי הנחיות בינלאומיות מקובלות.

הקושי העיקרי עם פרקטיקה זו, לפיה התאגיד נוטל על עצמו באופן וולונטארי לעמוד בסטנדרטים מסוימים של התנהגות הוא כפול.

בעבודה זאת ייסקרו בשלב ראשון הרקע וההיסטוריה להיווצרות נושא האחריות התאגידית והסיבות להיווצרות הנושא הנוגעות בעיקר לשינויים בכלכלה העולמית , התפתחות התקשורת המידית שבה לא ניתן להסתיר פעילויות הנוגדות חוקים ואמנות, הביקורת ההולכת וגוברת על כוחם של התאגידים וההפנמה של החשיבות בנושא ההגנה על הסביבה. בנוסף לכך הבינו גם בתאגידים הרב לאומיים הגדולים כי דרך נושא זה יוכלו לזכות להערכת ואמון הציבור.

1      מבוא

2      סקירת ספרות

2.1       אחריות תאגידית - רקע היסטורי ומושגי יסוד

2.2       סיבות לגישה החדשה של אחריות תאגידית

2.3       מודל בעלי העניין

2.4       מהותה של אחריות חברתית בתאגידים

2.5       גופי בקרה לנושא אחריות תאגידית

3      סקירת שלושה נושאים מרכזיים באחריות תאגידית

3.1       שמירה על הסביבה

3.1.1        רקע

3.1.2        מושגים ופעילויות בתחום הגנה על הסביבה

3.2       אתיקה עסקית בארגון

3.2.1        מבוא

3.2.2        רקע היסטורי 

3.2.3        הסביבה הרגולטורית

3.2.4        חשיבותו של הקוד האתי בארגון 

3.3       שרשרת אספקה

3.3.1        רקע

3.3.2        יישום שרשרת אספקה כחלק מהאחריות התאגידית

4      סקירת תחום בתעשייה

4.1       מבוא

4.2       סקירת הדוחו"ת

4.3      הבדלים בין החברות המדווחות

5      דיון בממצאים

6      סיכום ומסקנות

7          ביבליוגרפיה 

 

450.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
דיני תאגידים | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
7197
היקף עמודים:
22
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.