אתר תיירות - ביקורת על מודל בטלר, 2011, מן הספרות המחקרית

מזהה: 2901
מאמר חם

שאלה 1

סעיף א'

ביקורת על מודל בטלר מן הספרות המחקרית

הביקורת המוצגת בספרות המחקרית הינה רחבה ונוגעת למספר תחומים ושלבים עליהם מדבר המודל של בטלר ((Butler, 2011. ראשית, המודל מתייחס אל אתר התיירות כאל כל מוצר המשווק ונצרך בשוק לו יש "חיי מדף" ותאריך תפוגה (Lagiewski 2006). לפי ביקורת זאת המודל של בטלר לוקח בחשבון את מספר המבקרים באתר תיירות מסוים אך מתעלם מגורמים אחרים כגון גודל האתר, תפקיד האתר במורשת החברתית, הדתית, הלאומית והתרבותית והאופי של הקהילה המקומית אשר מתגוררת במקום (Lagiewski 2006). אתרים ברחבי העולם הם בעלי אופי ויכולת שונה להתמודד עם התיירים שמגיעים אליהם בכל שנה. לשם המחשה ניתן לקחת שני אתרי תיירות פופולאריים בעלי אופי שונה כגון פריז שבצרפת וקינגסטון בג'מייקה. שניהם מושכים אליהם בכל שנה כמות גבוהה של תיירים מכל העולם אשר מבקשים להגיע דווקא למקום המסוים ולחוות מהקסם שלו ומהאטרקציות שהוא מציע.
קינגסטון מציעה חוויה של טבע עבור מבקריה המעוניינים ליהנות מהמגוון של הצמחייה ובעלי החיים השונים שמציע המקום ואילו פריז מציעה חוויה אורבאנית של תרבות, היסטוריה, אמנות וקניות. 

 

סעיף ב'

קיימים מודלים שונים אשר נוגעים להתפתחותם של יעדים למוקדי תיירות ופורטים מאפיינים הקשורים בכך. חלקים מתייחסים אל ההתפתחות של יעד תיירותי ואל מחזור החיים שלו עם הדגש הסביבתי שלו ואילו מודלים אחרים בוחרים להתייחס אל התיירות וסוגי התיירים שפוקדים אותו לפי חתך של גיל השכלה חינוך ורמה כלכלית. כמו כן ישנם מודלים אשר מתרכזים בטיב האוכלוסייה המקומית ולתמורות והשינויים שעוברים עליה ככל כתוצאה מהשלכות התיירות.
המודל של החוקר פלוג (2001) עולה בקנה אחד עם המודל של בטלר ושופך אור על נדבך אחד במודל שהוא סוגי תיירים. המודל של פלוג רואה עין בעין עם המודל של בטלר מאחר והוא בדומה לבטלר מניח כי יש קשר בין סוגי המטיילים לאופן שבו הם משפיעים על התפתחותו של אתר התיירות.

 

390.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
6254
היקף עמודים:
21
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.