גלובליזציה בענף הבירה

מזהה: 3246
מאמר חם

מבוא

בחלק הראשון של עבודה זו נענה על השאלה באיזה מידה ענף הבירה הוא ענף גלובלי. לצורך מתן מענה על שאלה זו, נצטרך להשתמש במודל שפיתח  גורג' יפ , "מודל הפוטנציאל של הענף הגלובלי". המודל של גורג' יפ מחולק לארבעה זרזים ענפיים, הראשון זרזי שוק, השני זרזי עלויות, השלישי זרזי ממשלה והרביעי זרזי תחרות.

לכל זרז שמנינו לעיל ישנו משקל זהה וכאשר משקללים את כלל התוצאות ביחד אמורים לקבל תוצאה שאמורה לשקף האם ענף הבירה הוא אכן ענף גלובלי או לא. במידה ומתקיימים לפחות שלושה זרזים מוך הארבעה , זו אינדקציה ברורה לכך שתעשיית הבירה היא תעשייה גלובלית. בהמשך העבודה נתייחס בהרחבה לכל זרז וזרז בנפרד וננסה לראות כיצד הוא משפיע על תעשיית הבירה העולמית. במידה ואנו רואים כי בתעשיית הבירה אכן מתקיימים לפחות שלושה זרזים מתוך הארבעה שצויינו לעיל, זה יביא אותנו למסקנה כי תעשיית הבירה היא אכן תעשייה גלובלית ותוצאה זו תהיה עיקבית עם המציאות כיום שלפיה תעשיית הבירה היא אכן גלובלית.

בחלק השני של העבודה, נתייחס לסוגייה האם לגרמניה יש יתרון תחרותי כמדינה בענף הבירה. כאמור למענה על שאלה זו, אנו נעשה שימוש במודל שפיתח מייקל פורטר ושמו "מודל היהלום", לפי המודל של פורטר ננסה להבין איך נוצר יתרון תחרותי הן ברמה של מדינה והן ברמה של תעשייה ספיציפת, כאשר במקרה שבנדון המדינה המדוברת היא גרמנייה והתעשייה היא כמובן תעשיית הבירה הגרמנית.

 

מבוא

חלק א

זרזי שוק

זרזי עלויות

זרזי ממשלה

זרזי תחרות

רמת החדירה של הבירה הגלובלית לסין 

חלק ב

ביבליוגרפיה

140.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2151
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.