הקשר בין שכר מנהלים בכירים, ביצועי פירמות וערך המניות של פירמות

מזהה: 3935
מאמר חם

מספר מחקרים קודמים העלו קשר חיובי מבהק בין שכר מנהלים לבין שיפור בביצועים הפיננסיים של חברות (Fernandes et al., 2012). בהקשר זה, העלאת שכר עובדים ומנהלים קשורה להגברת מוטיבציה, נכונות רבה יותר להירתם לצורך השגת יעדי הארגון, והנעה רבה יותר של מנהלים לפעול בקו אחד עם האינטרסים של הצלחה ושגשוג הפירמה (גתית ורוזית, 2018). בהמשך לכל אלו, מחקרים קודמים העלו קשר בין שכר מנהלים לבין רמת ביצועיהן של פירמות, כך שככל ששכר המנהלים גבוה יותר כך ביצועיהן הפיננסיים של חברות נמצאו טובים יותר (Fernandes et al., 2012).

מעבר לאמור, מספר מחקרים העלו קשר חיובי ומובהק בין ביצועיהן הפיננסיים של חברות של חברת לבין תשואת שווי המניות של פירמות (אילן, 2016). בכלל זה, חוקרים מציינים כי ביצועיהן הפיננסיים של חברות מתפרסמים בדו"חות שנתיים ורבעוניים ומגיעים למודעות הציבור (Evidance Based Policy) (Ergun, 2012;). חברות המציגות מגמה ליניארית של שיפור ברמת ביצועיהן הפיננסיים מעודדות משקיעים לרכוש את מניותיהן תוך התבססות על מדיניות מבוססת נתונים (Al-Matari et al., 2014). שיפור בתוצאות הפיננסיות של חברות מגבירה התעניינות בקרב משקיעים פוטנציאליים ורכישה רבה יותר של מניות החברה. מאידך, מגמה שלילית בביצועים הפיננסיים לרוב מבריחה משקיעים פוטנציאליים מרכישת מניות החברה. מצב זה קשור לירידה בשווי ערך מניות הפירמה (Ergun, 2012).

המכניזם המתואר לעיל מציע כי רמות גבוהות תגמול מנהלים קשור להגברת הביצועים הפיננסיים של פירמות, ואילו שיפור הביצועים הפיננסיים של חברות, קשור להגברת נכונות משקיעים לרכוש את מניות החברה, וכפועל יוצא, לתשואה בשווי המניות (Ergun, 2012). 

 

1. תקציר

2. מבוא

3.סקירת ספרות

                3.1 ערך מניות – הגדרה וגורמים מנבאים

                3.1 הגדרה וחשיבות ביצועי חברות

                3.1 ביצועי חברות ושווי ערך מניות

                3.1 הקשר בין שכר וביצועי פירמות

                3.1  הקשר בין שכר, ביצועי חברות ושווי ערך מניות

4. שיטה

                4.1 מדגם

                4.1 בניית קובץ נתונים

                4.1 מערך מחקר ושיטת הניתוח

5. תוצאות

6. דיון

7. ביבליוגרפיה

8. נספחים

 

 

420.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
6763
היקף עמודים:
31
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.